remrol Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 Hei. Skulle bytte instrument lys i min merceders w124 1994 moddel. etter som om lysene jeg kjøpte var for lang og ikke gikk inn i instrumente så bestemte jeg meg for å bare kjøpe noen vanlige t10 lys til den. før lyste det bare på enesiden men etter jeg prøve å sette inn de nye blåe lysene jeg kjøpte ville ikke de nye normale pærene fungere. lyse som indikerer at jeg har lys på vil heller ikke funke ellers så funker blinklysene i dashbordet og resten. Quote
lowman Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 lyser alle andre lys i alle brytere på vinduer og varmeapparat regulering osv? Quote
FredrikE300D Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 Kjøpte du blå lys, så kan det være lyddioder du har kjøpt, her må du passe på + og -, så lyser det ikke, så skrur du ut sokkelen igjen, roterer den 180 grader og setter den inn igjen. Quote
remrol Posted November 18, 2015 Author Posted November 18, 2015 Kjøpte du blå lys, så kan det være lyddioder du har kjøpt, her må du passe på + og -, så lyser det ikke, så skrur du ut sokkelen igjen, roterer den 180 grader og setter den inn igjen. Prøvd det kjøpte nye vanelige og de funket heller ikke Quote
Tor Anton Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 du rakk ikke å ta livet av den justerbare motstanden da?? Quote
remrol Posted November 19, 2015 Author Posted November 19, 2015 du rakk ikke å ta livet av den justerbare motstanden da?? Hva mener du ? de brune du setter pæren i ? om det er det hva må gjøres for å fikse det ? Quote
Eirik Tømmerås Posted November 19, 2015 Posted November 19, 2015 Motstanden er den du vrir på for å dimme opp og ned lyset. Har du sjekket sikringen bak på instrumenthuset? Quote
remrol Posted November 19, 2015 Author Posted November 19, 2015 Motstanden er den du vrir på for å dimme opp og ned lyset. Har du sjekket sikringen bak på instrumenthuset? kan ikke dimme lyset på min men om den sikringen skulle ha vært problemet burde ikke ingen lys lyse da Varsellysene lyser i det jeg vrir nøkkelen untat den som viser at det er lys i dashbordet Quote
Eirik Tømmerås Posted November 19, 2015 Posted November 19, 2015 Den røde sikringen er til instrumentlysene, alle sammen, de i midtkonsollen og. Quote
remrol Posted November 19, 2015 Author Posted November 19, 2015 Da er det nokk ikke den som er gåen siden blinklysene i instrumentet lyser og er ikke noe lys ellers i midtkonsollen tror ikke det er lys i den jeg har er kunn lys om jeg tar på varmen i bakruten Quote
Tor Anton Posted November 19, 2015 Posted November 19, 2015 Har du lys å varmetrådbryteren har du å lys i instrumentet da den får lys via en optisk kabel. Sjekk motstanden du. De ryker inne imellom. Quote
Tor Anton Posted November 19, 2015 Posted November 19, 2015 Sorry, nå tenkte jeg 201 med optisk kabel Quote
remrol Posted November 19, 2015 Author Posted November 19, 2015 Motstanden? kan ikke så mye om bilen så hva mener du da ? instrumentet mitt ser nesten identisk ut som denne http://www.mbcluster.com/Services_Mileage/W124%20Rear.jpg Quote
Eirik Tømmerås Posted November 19, 2015 Posted November 19, 2015 Sjekk/mål den røde sikringen først, den som ser ut som en pæreholder på bildet. Når du evt. finner ut at den er i orden kortslutter du de to loddepunktene på reostaten/motstanden. Quote
remrol Posted November 19, 2015 Author Posted November 19, 2015 skal se om jeg får hjelp av noen til det dag eller i morgen. men jeg har muste den ene til blinklyse hvor kan jeg få taki slike ? Quote
tommern57 Posted November 19, 2015 Posted November 19, 2015 Er den røde sikringer gått, mister man lyset i midtkonsollen. Er alt lys borte, er det reostaten (den man justerer lysstyrken med) Quote
remrol Posted November 19, 2015 Author Posted November 19, 2015 Er den røde sikringer gått, mister man lyset i midtkonsollen. Er alt lys borte, er det reostaten (den man justerer lysstyrken med) er kun lysene i instrumentet som er gått Quote
remrol Posted November 19, 2015 Author Posted November 19, 2015 bilde er fra google. er de med blå ring rundt er ikke sikkert jeg har tegnet riktig på den nede er hvertfall den som viser at lysene er på som ikke funker Quote
remrol Posted November 19, 2015 Author Posted November 19, 2015 Noen som har noe svar hadde vært fint å fått lys nå i mørket Quote
tommern57 Posted November 20, 2015 Posted November 20, 2015 Hvis lysa i midtkonsollen virker, ligger feilen mellom reostaten og pæra. Burde være lett å finne da. Quote
tommern57 Posted November 20, 2015 Posted November 20, 2015 Er det vanlige pærer du har, eller noe led-greier? Quote
remrol Posted November 21, 2015 Author Posted November 21, 2015 Kjøpte noen vanlige pærer men de funker ikke men var etter jeg prøvde med noen litt for lange led de sluttet å funke. Kan det være sokkelen som er ødelagt? Litt off topic hvor kan jeg kjøpe sokkel til blinklysene Quote
Tor Anton Posted November 22, 2015 Posted November 22, 2015 sokkelen er jo bare å sjekke. har du ikke noe å måle med låner du bare to ledninger å setter strøm på den. Quote
Recommended Posts