Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Skulle bytte instrument lys i min merceders w124 1994 moddel. etter som om lysene jeg kjøpte var for lang og ikke gikk inn i instrumente så bestemte jeg meg for å bare kjøpe noen vanlige t10 lys til den. før lyste det bare på enesiden men etter jeg prøve å sette inn de nye blåe lysene jeg kjøpte ville ikke de nye normale pærene fungere. lyse som indikerer at jeg har lys på vil heller ikke funke ellers så funker blinklysene i dashbordet og resten.

Posted

Kjøpte du blå lys, så kan det være lyddioder du har kjøpt, her må du passe på + og -, så lyser det ikke, så skrur du ut sokkelen igjen, roterer den 180 grader og setter den inn igjen.

Prøvd det kjøpte nye vanelige og de funket heller ikke

Posted

du rakk ikke å ta livet av den justerbare motstanden da??

Hva mener du ? de brune du setter pæren i ?

om det er det hva må gjøres for å fikse det ?

Posted

Motstanden er den du vrir på for å dimme opp og ned lyset. Har du sjekket sikringen bak på instrumenthuset?

kan ikke dimme lyset på min men om den sikringen skulle ha vært problemet burde ikke ingen lys lyse da

Varsellysene lyser i det jeg vrir nøkkelen untat den som viser at det er lys i dashbordet

Posted

Da er det nokk ikke den som er gåen siden blinklysene i instrumentet lyser og er ikke noe lys ellers i midtkonsollen tror ikke det er lys i den jeg har er kunn lys om jeg tar på varmen i bakruten

Posted

Er den røde sikringer gått, mister man lyset i midtkonsollen. Er alt lys borte, er det reostaten (den man justerer lysstyrken med)

er kun lysene i instrumentet som er gått

Posted
1pwisg.png bilde er fra google. er de med blå ring rundt er ikke sikkert jeg har tegnet riktig på den nede er hvertfall den som viser at lysene er på som ikke funker
Posted

Kjøpte noen vanlige pærer men de funker ikke men var etter jeg prøvde med noen litt for lange led de sluttet å funke.  Kan det være sokkelen som er ødelagt?  Litt off topic hvor kan jeg kjøpe sokkel til blinklysene