Jump to content

Innpress????

Guest kje230

Recommended Posts

Hei

Hmmm ble litt forvirret selv, håper jg svarer riktig da :D

Jo lavere impress det er på bilen = nedover mot 0 jo bredere er felgen. Normalt impress er 35 eller 38, hvertfall for bilen min. Jeg kjører med 22 :D det kan du se på linken, pga jeg selger de felgene nå ;)

Mvh

Hav

Guest Jørn-Flemming
Jo lavere impress det er på bilen = nedover mot 0 jo bredere er felgen.
Innpresset bestemmer bare hvor langt utenfor eller innenfor senterlinjen i felgen (i kjøreretningen) treffer i forhold til senterlinjen i bilens nav. Dvs ET-målet sier noe om hvor langt inn felgens anlegg mot navet kommer i forhold til felgens senterlinje. Det har ikke noe med bredden på felgen å gjøre' date=' men lavt innpress plasserer felgen lenger ut mot siden av bilen.
Normalt impress er 35 eller 38, hvertfall for bilen min.
Det er nok riktig. På en W126 er standard innpress ET25, men det kan gå helt ned til ET11 på 18"s felger alt ettersom. Sjekk vognkortet mht standard og MBs tekniske manualer mht variasjon for andre dimensjoner.

Hei

Yes du forstod rikitig!

Mvh

Hav

Det ble nok litt forvirringer her uansett.. Innpress har ikke noe med selve bredden på felgen, men har med sporvidde å gjøre. Jeg har ET38, mens orginalt skal være 49. Dvs. 11 mm galt på hver side, tilsammen 22 mm endring. Ved å gå ned i innpress flytter man felgen lenger ut. Blir innpresset for lavt, vil dekket subbe i skjermen.

Hei

Yes du forstod rikitig!

Mvh

Hav

Det ble nok litt forvirringer her uansett.. Innpress har ikke noe med selve bredden på felgen' date=' men har med sporvidde å gjøre. Jeg har ET38, mens orginalt skal være 49. Dvs. 11 mm galt på hver side, tilsammen 22 mm endring. Ved å gå ned i innpress flytter man felgen lenger ut. Blir innpresset for lavt, vil dekket subbe i skjermen.[/quote']

------------------------------------------------------------------------------

Hei

Det dere sier er helt sant, jeg bare tenkte å svare på hvordan felgen forandrer seg uten å tenke på dekk dimensjoner,sporvidde osv osv..

Men dere fortalte det mye grundigere, jeg bare svarte på spørsmålet om felgen stikker lengre ut eller inn :D

Mvh

Hav