sem Posted November 17, 2015 Posted November 17, 2015 hei jeg har en w124 1994 250d automat bilen funker fint men jeg kjenner av og til at når den er kald og skal gire fra 2 gir opp til 3gir så girer den for eksempel på 2500 og mens den girer så går turtallet opp på 3000 men når den er varm så girer den perfekt er det vanlig eller må jeg gjør noe med det ? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 17, 2015 Posted November 17, 2015 Varm olje girer alltid penest Quote
FrodeS Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 Hei. Velkommen til forumet. For at det skal være lettere for andre å hjelpe deg, vil jeg anbefale at du lager emner som sier litt om hva du trenger hjelp med. Slike titler som "er det vanlig" , "hjelp" , "trenger hjelp", "blir gæren" osv sier ingen ting om hva du prøver å spørre om, og da er det mange som ikke gidder å åpne opp og lese. Jeg vil også tipse deg om å avslutte hver setning med et punktum, og starte neste med en stor bokstav. Da blir det veldig mye enklere å skjønne hva du mener. Det tok meg en del forsøk å skjønne hva du prøvde å spørre om. Hvis jeg har forstått det riktig, så er det sånn at bilen girer opp ved 2500 rpm, og så spretter turtallet opp til 3000 rpm før den legger inn 3. giret, stemmer det? I såfall så er ikke det helt uvanlig på disse girkassene når de drar litt på årene. Om kassa åpnes, så kan det justeres noe på hvor hardt den legger inn hvert gir. Det kan også byttes fjærer som er med og styrer det samme. Quote
Recommended Posts