Jump to content

Runes V116 450 SEL 6.9


RuneA

Recommended Posts

Jeg håper Sven Håkon ikke tar seg nær av en rettelse, men fargen er ikke matt sort, den heter matt Tiefdunkelgrau eller matt Galinitgrau! Det er jo en farge som ligger et bitelite hakk nærmere grå enn kølsvart, så den ser jo matt svart ut for de aller fleste av oss. Her er den tyske forklaringen, med fargekoder og delenumre, på lakk for kanaler og innvendig i bagasjerom, før og etter 20.03.1982, og det gjelder ALLE Mercedesmodeller.

 

Lackierung Aussenschweller

Bis Produktionstag 20.03.1982 sind alle Benzle mit tiefdunkelgrau matt 7164 Teilenummer 000 986 67 33 = 1 Liter lackiert.

Ab Produktionstag 20.03.1982 sind alle Benzle in galinitgrau matt 7129 Teilenummer 000 986 86 33 = 1 Liter lackiert.

Die angegebenen Farben gelten für Kofferraum und die Längsträger seitlich (daimlerdeutsch für Schweller)

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Edited by Olaf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for godt svar! Blir nok sliping og lakkering av begge kanaler i løpet av prosjektet, og tror vel at Friedrich Geiger og resten av designteamet hos Mercedes visste hva dem drev med, så da blir det Tiefdunkelgrau Matt.

Edited by RuneA
presisering
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Olaf said:

Jeg håper Sven Håkon ikke tar seg nær av en rettelse, men fargen er ikke matt sort, den heter matt Tiefdunkelgrau eller matt Galinitgrau! Det er jo en farge som ligger et bitelite hakk nærmere grå enn kølsvart, så den ser jo matt svart ut for de aller fleste av oss. Her er den tyske forklaringen, med fargekoder og delenumre, på lakk for kanaler og innvendig i bagasjerom, før og etter 20.03.1982, og det gjelder ALLE Mercedesmodeller.

Jeg har vel rygg til å bære dette nederlaget også 😄

 

Svaret mitt var mer 'De skal ikke være samme farge som resten av bilen', men greit med en oppklaring.

Edited by Sven Håkon
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Sånn ser bilen ut for øyeblikket. Det drøyer nok litt før den er på veien igjen, men det gleder jeg meg enormt til. Venstre framskjerm, innerskjerm, venstre kanal, gulv på førerside og høyre hjørne bak er problemområder.

side.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Teknisk og utseendemessig er jo bilen veldig bra, så når rusten er tatt er det jo en kjempebil igjen. Håper på å få byttet eksos i år også, er null ferieplaner og enkel livsstil inntil videre ;) 6.9 er jo den største motoren Mercedes har kommet med selv etter krigen, og neste generasjon C63 AMG får jo en toliter, så er jo en rimelig unik bil dette her. Prøvde en nesten ny C300e hybrid med 279HK systemeffekt, men blir mildt sagt ikke samme følelsen som en slik dinosaur på steroider.

Edited by RuneA
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, RuneA said:

Prøvde en nesten ny C300e hybrid med 279HK systemeffekt, men blir mildt sagt ikke samme følelsen som en slik dinosaur på steroider.

 

Nei det er jo litt mindre dramatisk. Ikke noe lyd, ikke noe krenging og når du gir gass ser du ikke bare himmel. Det er heller ingen som helst grunn til å stoppe i en tunnel med åpne vinduer.:love4:

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Stian said:

Det er heller ingen som helst grunn til å stoppe i en tunnel med åpne vinduer.

Haha, det bringer fram minner fra en tid før det ble laget tuneller overalt. Naboen hadde Mercury med V8'er, og av og til stappet han alle ungene i gata inn i bilen, kjørte ut til Sjursøya i utkanten av Oslo, og dro på for fullt med åpne vinduer i den korte tunellen opp til Mosseveien igjen, selvfølgelig til vill jubel fra passasjerene!

Shit, plutselig følte jeg meg gammal et lite øyblikk!

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg arvet en V140 500SEL etter faren min. Den får jeg meg rett og slett ikke til å selge, så da får jeg ofre min egen øyensten:

https://www.finn.no/mine-annonser/detaljer?adId=254421500

Den selger jeg forholdsvis billig til den rette, for dette er et klenodie som må tas vare på. Prutningsmonn er det imidlertid ikke, blir ikke bilen solgt i Norge blir den lagt ut til en helt annen pris i Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...