Tobbe Posted November 12, 2015 Posted November 12, 2015 Sist uke, 180 B`en gikk mindre og mindre bra, stoppet til slutt og umulig å starte. Bilen kjøpte jeg for å selge videre men liker den såpass godt at jeg bruker den daglig. Pga et tidkrevende jobbprosjekt har jeg ikke fått gjort annet med bilen enn olje,filter skift etc. Nå var det en udiskutabel stopp når tempen på kjølevannet nådde 70 grader. Første diagnose ga melding om kaputt LMM. Sprayet med elektrospray og blåste rent/tørt med luft. En kjapp prøvetur viste samme elendigheten. Ny diagnose som sa gåen Lambda. Skrudde ut Lambda sensoren og ble litt sjokka, den så ut som en kull klump. Rensa med white sprit og stakk tanntråd m/børste ned i hullene, blåste og banka ut dritten. Ny prøvetur men like dårlig som før. Ny diagnose, nå var det EGRèn var skulle til pers. Ut med EGR som så ut som mørkemannen selv. Ventilen stod i syv steiner, sleiden og fjæren var pakket med sot, rensa vekk dritten, pusset akslingen til ventilen med smergel, smørte et syltynt lag med fett på sleiden og putta greiene tilbake. Ny dårlig prøvetur og ny diagnose som sa blandiningsspjeld og samme rense prosedyre på nytt. La i samme øyeblikk merke til en tempsensor som står mellom blandings spjeld og EGR. Nappa ut denne også, det var ikke noe vakkert syn. Avslutta med tempsensorene foran og bak partikkelfilter. Fyrte igang og bilen går som et skudd. Tenker dette hadde kosta å få utbedra hos BOS . Quote
tommern57 Posted November 13, 2015 Posted November 13, 2015 Hadde sikkert kosta litt, men du hadde jo hatt alle de svarte elektronikkboksa i nye utgave Quote
Tobbe Posted November 13, 2015 Author Posted November 13, 2015 Verkstedgutta hos BOS borte på Forus er ok folk, det er værre med han kleine kladden på delelager. Quote
Recommended Posts