Raski Posted November 9, 2015 Posted November 9, 2015 Noen som har noe og anbefale av coilovers kit til min mb W210 220cdi? Quote
Tor Anton Posted November 9, 2015 Posted November 9, 2015 Mener du å bygge om til coilover (demper og fjør i ett) eller beholde demper og fjør på hver sin plass, men ha høydejusterbart? En del som missforstår dette Quote
KjetilP Posted November 9, 2015 Posted November 9, 2015 Kjøpe? http://www.billige-senkesett.no/shop/ta-technix-coilovers-2959c1.html Quote
Raski Posted November 12, 2015 Author Posted November 12, 2015 Mener du å bygge om til coilover (demper og fjør i ett) eller beholde demper og fjør på hver sin plass, men ha høydejusterbart? En del som missforstår dette Hva er det som er forskjellen/best? Er helt ny på dette Quote
Tor Anton Posted November 13, 2015 Posted November 13, 2015 på din bil sitter fjør og demper hver for seg, jeg anbefaler at du fortsetter med det. Kjøper du godkjent senkesett evt. med dempere så får du det godkjent å, det gjør du ikke om du bygger om til coilovers Quote
Raski Posted November 13, 2015 Author Posted November 13, 2015 på din bil sitter fjør og demper hver for seg, jeg anbefaler at du fortsetter med det. Kjøper du godkjent senkesett evt. med dempere så får du det godkjent å, det gjør du ikke om du bygger om til coilovers Ahh forstår Men er flere som sagt jeg burde sette på avantgarde fjærer istede for senkefjærer for det skal visst slite mindre dekk, stemmer det? Quote
Tor Anton Posted November 16, 2015 Posted November 16, 2015 tja, mb-fjærer er ofte dyrere enn senkesett. setter du på avantgardefjærer så må du også på 4-hjulskontroll. Mor har en avantgarde å den sliter bakhjul på innsiden så jeg har satt på justerbare foringer så hjulene står rettere. Fordelen er at de er sorte og org. så du kan lure deg unna å godkjenne dette hos biltilsynet,men blir du stoppa/får mangel på eu-kontroll så kan det hende du sliter litt mere med å dokumentere fjørene, senkesett har et nummer og et dokument. Men har du faktura/kvitering på fjører fra bos med ditt skiltnummer på så kan du nok unngå visningen på BT. Quote
Raski Posted November 18, 2015 Author Posted November 18, 2015 tja, mb-fjærer er ofte dyrere enn senkesett. setter du på avantgardefjærer så må du også på 4-hjulskontroll. Mor har en avantgarde å den sliter bakhjul på innsiden så jeg har satt på justerbare foringer så hjulene står rettere. Fordelen er at de er sorte og org. så du kan lure deg unna å godkjenne dette hos biltilsynet,men blir du stoppa/får mangel på eu-kontroll så kan det hende du sliter litt mere med å dokumentere fjørene, senkesett har et nummer og et dokument. Men har du faktura/kvitering på fjører fra bos med ditt skiltnummer på så kan du nok unngå visningen på BT. Hvor får du kjøpt de justerbare foringene/hva heter dem? Har fått pris på 3200 for avantgarde fjærer med 2'r gummi, syns ikke det er så ille når mange senkefjærer koster opp mot det samme. 4 hjulskontroll må jeg ha uansett. Får se litt hva det blir til, men lander vel på hk fjærer eller noe Quote
Tor Anton Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 De jeg har solgt koster 1200,-, ivertfall det siste settet. Er flere typer hvis en leter litt. Det fine med foringer kontra justerbare stagg er at du drar hjulet tilbake nede å ikke mere ut over. Å så synes det ikke på eu+++ Quote
KjetilP Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 De jeg har solgt koster 1200,-, ivertfall det siste settet. Er flere typer hvis en leter litt. Det fine med foringer kontra justerbare stagg er at du drar hjulet tilbake nede å ikke mere ut over. Å så synes det ikke på eu+++ Hvor finner man slike foringer? Quote
Tor Anton Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 Bare å søke på nett. Vet han i Thailand er på Facebook. De har litt rar justering, men det er jo egentlig bare å sette de på "fullt inn" under montering. Jeg har satt mine på fullt på 5-6 biler å det har blitt riktig. Jeg har satt hjulene ca i lodd (brukt vater) å det har funket. Er du int i å kjøpe av meg så send pm. Quote
Recommended Posts