Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har feil med rattvinkel sensor på biln min. Bytta sensor men feiln er der enda.

Når biln kobles opp til diagnose utstyr kommer det opp C1140-16 N49 (steering angle sensor). Det oppnås rett og slett ikke kontakt med sensoren. Så jeg har vel egentlig konkludert med at det er ledningsbrudd en plass. Sensoren er monter slik den skal og har kalibrert den.

Noen som har vært borti dette før og kan gi men noen tips til hvor jeg kan begynne og feilsøke?

Posted

Nei har ikke det en da. Men for og finne ut om det er brud i ledningen til kontakten må jeg vell nesten måle i begge endene?

Vet ikke om kabelmatta bak rattet kan kobles fra eller om det er en del av hele ledningsnettet?

Guest Dan-n.aasum
Posted

Har akkurat holdt på og feilsøke på dette på min s211 i 2 dager nu, kom fram til at det va rattet som sto feil etter å ha prøvde flere ganger, byttet hele N49 på min, fikk opp feil 9334 som først kom når æ svingte til høyre, en time i garasjen så kom den når æ svingte til venstre, så løsna æ clock spring, å monterte alt på nytt, vips alt i orden...

Lure på om det kan være likt på s210

• 3 weeks later...