C200T 4M Posted November 8, 2015 Posted November 8, 2015 Ble litt skuffet når eg kom til Norge med min nye C200T 4Matic som skal ha støydempende ruter framme. Når eg kjører, høres det ut som vinduet bak ikke er skikkelig igjen. Er en høy-frekvens veistøy som kommer inne i tuneller med slitt dekke. Hadde ikke vente meg slikt med en såpass dyr bil... Er det flere som merker slik støy på sin W205 ? Er 225/50-17 Conti sportcontact 5 på. Quote
erik e Posted November 9, 2015 Posted November 9, 2015 Jepp. Hadde C klasse sedan før,mye mindre støy i tunneler enn nye stv C klasse. Men det er det eneste som er litt skuffende. Nye C- klasse er en drømmebil på veien med ett fantastisk design Quote
C200T 4M Posted November 9, 2015 Author Posted November 9, 2015 Eg har Airmatic,Air Balance,Burmester,Aktiv kjøreassistanse, memory på sete og ratt med utstiginghjelp , Distronic Plus mm. Det er kun støy i tuneller som eg hadde forventet var mindre. Men pga stort hundebur baki kan eg ikke bruke trekket baki. Ellers er bilen meget bra Quote
ClasT Posted November 10, 2015 Posted November 10, 2015 Veistøy var det første jeg reagerte på når jeg tom en times test tur med nye C-klassen ifjor våres. Bilen er knallgod ellers, men til prisen så syne sjeg veistøyen var alt for fremtredende. Leste av tester at nye Audi A4 har samme støynivå som A8. Så litt merkelig at MB ikke har brukt litt mer kroner på isolering... Quote
hlieberg Posted November 10, 2015 Posted November 10, 2015 Veistøy var det første jeg reagerte på når jeg tom en times test tur med nye C-klassen ifjor våres. Bilen er knallgod ellers, men til prisen så syne sjeg veistøyen var alt for fremtredende. Leste av tester at nye Audi A4 har samme støynivå som A8. Så litt merkelig at MB ikke har brukt litt mer kroner på isolering... Pussig det der. Jeg er ganske kresen når det kommer til støy, særlig dekkstøy. Dette er det litt av med sommerdekkene, noe jeg tilskriver runflat-dekkene som er på min med AMG-pakke. Men ellers synes jeg den er godt støyisolert, spesielt nå med piggfrie dekk. Hadde ønsket at det var hakket mindre støy med sommerdekk (med tanke på prisen på bilen), men det vil jeg tro hadde løst seg med andre dekk. Bridgestone har heller ikke vært spesielt støysvake tidligere år. Men støy i tunneler har jeg ikke reagert særlig på. Quote
Recommended Posts