Eirik Tømmerås Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 En gutt som jeg er onkel til har en Mitsubishi Lancer 1996 model. Han har vært på eu-kontroll og det ble feil på lyktespylerne, defekt pumpe, men forhandler kan ikke skaffe delen. Hallo, bilen er 19 år gammel og jeg må le litt av det hele når jeg bestiller hva det skal være til min snart 28 år gamle w201 Quote
alelys Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 hehe ja, godt merce har deler Jeg klarer ikke skaffe nye foringer til bakstillingen til min sierra P100... ser ut til at det må produseres på mål Quote
Olaf Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 Helt enig ang. våre biler, men det tok 2 sekunder å finne en brukt pumpe på nettet, hils onkel! http://tinyurl.com/p439sso Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Eirik Tømmerås Posted November 5, 2015 Author Posted November 5, 2015 Den må nylig være kommet inn da faren til gutten snakket med bil1din for 14 dager siden og de hadde da ikke delen inne. Quote
FredrikE300D Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 BMW er nok hakket "vassere" når det kommer til slikt! Bestilling av alt fra originale skjermer til små plastdetaljer i en nå 40 år gammel bil, det er intet problem En kjenning restaurerte en 2002Tii, gikk rett til Bavaria og bestilte opp gulv, skjermer og hjulbuer bak.. Alle lister og klips.. Quote
Deltaone Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 Riktignok brukt: Her finner du kanskje noen pumper til. Mye mulig det er forskjell på pumpen til lyktespyleren og frontruta... -Det bør dobbeltsjekkes. http://finndel.no/deler.aspx?bk=370715 Quote
Eirik Tømmerås Posted November 6, 2015 Author Posted November 6, 2015 De har fikset det med en ht-pumpe fra en Ford Granada Quote
FrodeS Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 Godt poeng. Selv om mange syter over prisene, så burde man heller være glad for at det faktisk er mulig å skaffe deler til dette gamle rasket mange av oss kjører rundt i. Jeg har også en nissan. Riktignok 1993-modell, men de gikk frem til 1998 av samme årgangen. Mye som ikke kan skaffes, og det som finnes koster astronomisk. Styrestaget skulle de ha 5k for. Jeg kjøpte det fra Milner Offorad i England for under 2. Med nissan-logo Quote
E_S Posted November 16, 2015 Posted November 16, 2015 Kan bare nevne at VAG ikke er det minste bedre enn de japanske. Hadde for ca. ti år siden en Audi S4 94-modell. Bilen var da rundt ti år gammel, og det meste av lister, klips og småtteri var utgått allerede, kun enkelte karosserideler og slitedeler var ennå å få tak i. Riktignok er prisene mer som MB og ikke like astronomiske som japansk, men hjelper lite når delene ikke er å få.. Quote
FrodeS Posted November 17, 2015 Posted November 17, 2015 Riktignok er prisene mer som MB og ikke like astronomiske som japansk, Prøvd å handle deler til Mitsu? Quote
FredrikE300D Posted November 17, 2015 Posted November 17, 2015 Kan bare nevne at VAG ikke er det minste bedre enn de japanske. Hadde for ca. ti år siden en Audi S4 94-modell. Bilen var da rundt ti år gammel, og det meste av lister, klips og småtteri var utgått allerede, kun enkelte karosserideler og slitedeler var ennå å få tak i. Riktignok er prisene mer som MB og ikke like astronomiske som japansk, men hjelper lite når delene ikke er å få.. En kamerat fikk bestilt nye lister til sin C4 S4, men han skulle bare ha klipsene, men fikk ikke klipsene løst.. Så han endte opp med å betale 20 lapper for lister på framskjermer og fire dører.. Galskap! MB er veldig bra, men merker det er dyrt. BMW er skitbilig.. Bestilte flett nytt originalt eksosanlegg til min gamle 76 mod BMW og det endte opp på 3500kr, bestilte midtre potta til min MB istad, endte opp på nesten 3000kr bare den Quote
E_S Posted November 17, 2015 Posted November 17, 2015 Prøvd å handle deler til Mitsu? Nei, men Toyota. Helt sinnsvake priser på deler.. Quote
Tore Robert Klerud Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 MB er veldig bra, men merker det er dyrt. BMW er skitbilig.. Bestilte flett nytt originalt eksosanlegg til min gamle 76 mod BMW og det endte opp på 3500kr, bestilte midtre potta til min MB istad, endte opp på nesten 3000kr bare den Hm, det var veldig overraskende å høre, har blitt fortalt at deler til klassisk BMW er enda dyrere enn til klassisk MB. Lot faktisk det skremme meg fra å handle en skikkelig drømmebil forleden, en 1985 BMW 635 CSi (E24), som var relativt komplett men svært rusten. Var til salgs noen få timer litt inn i landet for 25 lapper, hvilket virket som et kupp. Dukket noen dager senere opp i Fredrikstad til 49, og jeg dro for å se. Tenkte å sende den på en dannelsesreise til Polen for å reparere enorme mengder rust, som tydeligvis hadde blomstret opp etter forrige EU-godkjenning i 2013. Kunne vært levelig hvis det "bare" var sveisejobb og lakkering, men siden den trengte nye forskjermer, bakplate, støtfangere og noen andre originale reparasjonsdeler lot jeg meg overbevise om at det ville blitt altfor dyrt bare med delekjøp. Kanskje var jeg dum som ikke sjekket... Mvh Tore Quote
Olaf Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 I tillegg har 3,5 literen en tendens til å svette litt fordi den krøller topplokket, og DA blir det dyrt! Det var engang drømmebilen min, men idag vil jeg nok styre laaangt unna. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Sven Håkon Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 Men prøv å bestille nytt skinntrekk til en 2003 W211 eller en plastdetalj til interiør i grått til en facelift S211, så får du nei.. Flere av smådelene som opprinnelig ble levert med farge fås nå kun i sort, så det er tydelig at økonomene har festet grepet i delehyllene hos Mercedes også. Quote
Eirik Tømmerås Posted December 13, 2015 Author Posted December 13, 2015 Men prøv å bestille nytt skinntrekk til en 2003 W211 eller en plastdetalj til interiør i grått til en facelift S211, så får du nei.. Flere av smådelene som opprinnelig ble levert med farge fås nå kun i sort, så det er tydelig at økonomene har festet grepet i delehyllene hos Mercedes også. "Liker ikke" Setetrekk i grått stoff er forøvrig det eneste jeg ikke får tak i nytt til 201.... Quote
FredrikE300D Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Når det gjelder M30 motoren til BMW. Jeg leser så mye om topp-problemer.. Etter så mange år med BMW og BMWs storsekser, har jeg aldri vært borte i topp-problemer på disse. De som sliter med dette må enten rope svært høyt, eller så er det mange som ikke sørger for å ha kjølesystem i orden, samt la det gå minst 15 minutter før man flater jernet.. Min gamle E24 fikk kjørt seg hardt, ikke rart når man var 18 år med fersk lapp. Flere kamerater har og har hatt en bråta av disse motorene i E23, E32, E34 og E28 og har nok vært hakket vassere på gassen, og litt dårligere vedlikehold, men allikevel, toppen har aldri vært et problem. Mange som mener M103 sliter med dette også.. Skjønner egentlig ikke helt hvordan folk får det til. Å eie en E24 blir først dyrt når karosserideler skal skaffes, resten er billig. Bilen min ble stjålet, komplett låsesett fra BMW til denne gamle bilen kostet meg rundt 2000kr. Hjelpesnekke, parallellstag.. 600kr Vannpumpe, 350kr, diff foringer 650kr for alle, det komplette eksosanlegget har jeg nevnt, flett ny bensintank 4000kr osv. Bremseskiver, 600kr for paret.. Jeg bestilte til og med originale høyttalere som ble levert på bilen da den var ny, da de gamle var råtne.. 155kr stykket. Quote
Eirik Tømmerås Posted December 18, 2015 Author Posted December 18, 2015 Apropos vannpumpe, vi hadde en VW LT31 bensin på -80 tallet, husker da at jeg måtte kjøpe ny vannpumpe, kr 2000,-(!!!) -80 talls penger var de sure pengene den kostet. Dette var en 2 liter som bl.a. stod i Audi 100 og "folke-Porschen" 924. Quote
E23Dude Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Når det gjelder M30 motoren til BMW. Jeg leser så mye om topp-problemer.. Etter så mange år med BMW og BMWs storsekser, har jeg aldri vært borte i topp-problemer på disse. De som sliter med dette må enten rope svært høyt, eller så er det mange som ikke sørger for å ha kjølesystem i orden, samt la det gå minst 15 minutter før man flater jernet.. Min gamle E24 fikk kjørt seg hardt, ikke rart når man var 18 år med fersk lapp. Flere kamerater har og har hatt en bråta av disse motorene i E23, E32, E34 og E28 og har nok vært hakket vassere på gassen, og litt dårligere vedlikehold, men allikevel, toppen har aldri vært et problem. Mange som mener M103 sliter med dette også.. Skjønner egentlig ikke helt hvordan folk får det til. Å eie en E24 blir først dyrt når karosserideler skal skaffes, resten er billig. Bilen min ble stjålet, komplett låsesett fra BMW til denne gamle bilen kostet meg rundt 2000kr. Hjelpesnekke, parallellstag.. 600kr Vannpumpe, 350kr, diff foringer 650kr for alle, det komplette eksosanlegget har jeg nevnt, flett ny bensintank 4000kr osv. Bremseskiver, 600kr for paret.. Jeg bestilte til og med originale høyttalere som ble levert på bilen da den var ny, da de gamle var råtne.. 155kr stykket. Amen! vist du klarer og ryke M30 så har man selv gjort noe hakkande gale! Quote
MercedesW124 Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Bensinpumperele til min 1986, 420SE har gått ut av produksjon. Fint når releet mangler og ikke får startet bilen. Quote
Eirik Tømmerås Posted January 8, 2016 Author Posted January 8, 2016 Loddebolt Christian!!! Eller er sokkelen gåen? Ingen problem med å ta et vanlig relé og lodde på den gamle sokkelen Quote
MercedesW124 Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Problemet er at han jeg kjøpte bilen av bruke det releet i en annen bil... Så har ikke relé. Skal være med 9 stikk og alle på ebay og alle andre sider har 10. Quote
Stian Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Problemet er at han jeg kjøpte bilen av bruke det releet i en annen bil... Så har ikke relé. Skal være med 9 stikk og alle på ebay og alle andre sider har 10. Du kan jo prøve her www.perfanalysis.com/electronics/ Quote
FrodeS Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Problemet er at han jeg kjøpte bilen av bruke det releet i en annen bil... Så har ikke relé. Skal være med 9 stikk og alle på ebay og alle andre sider har 10. Det er vel bare snakk om å kortslutte mellom to kontakter? Jeg har gjort det på 300E'n min etter at bensinpumpereléet tok kvelden. Høres veldig rart ut at det ikke skal være mulig å få tak i. Quote
Stian Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Problemet er at han jeg kjøpte bilen av bruke det releet i en annen bil... Så har ikke relé. Skal være med 9 stikk og alle på ebay og alle andre sider har 10. 9 stikk? Sikker på at det ikke er 7? http://www.theslshop.com/parts-shop/sl107/fuel-system/mercedes-benz-sl-107-fuel-pump-relay-001-545-34-05.html Quote
Recommended Posts