Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hadde på denne guffa på 190´n, men ble ikke imponert, når vi måtte bruke pusseren ble det en film etter pusseren som var skikkelig ekkel i mørket med møtende billys. Det verste var da vi skulle ha det av igjen, det gikk ikke uansett hvordan vi vasket, helt til jeg kom på å bruke meguiars paint cleaner da jeg har hørt at denne fjerner bilvoks, etterpå vasket kona ruta med eddikkvann med litt zalo i, og gørra er endelig vekk.

Posted

Ja, det er så bra som man skal ha det til, men du må påføre det riktig.

Varm rute, la det tørke ordentlig, ha på nytt lag, la det tørke, ha på nytt lag (så mange ganger du gidder), og vask til slutt av med en våt svamp eller liknende. Det er viktig at det tørker ordentlig først, ellers får du sånn guffen hinne.

Har stort sett alltid hatt rain-x på det jeg har hatt av bilder de siste ca. 400kkm.

Posted

Støtter Frode dette er meget godt produkt  :D

Ja, det er så bra som man skal ha det til, men du må påføre det riktig.

Varm rute, la det tørke ordentlig, ha på nytt lag, la det tørke, ha på nytt lag (så mange ganger du gidder), og vask til slutt av med en våt svamp eller liknende. Det er viktig at det tørker ordentlig først, ellers får du sånn guffen hinne.

Har stort sett alltid hatt rain-x på det jeg har hatt av bilder de siste ca. 400kkm.

Posted

Ok. Så det du sier er at man tar dette på i klarvær? Vi hadde det på i overskyet vær og med høy luftfuktighet, men ikke regn.

Det gjorde jeg også, riktig nok i regnvær, på en bil jeg kjøpte som ikke hadde fungerende vindusvisker. kjørte 13mil etter motorvegen/landevegen uten å ha behov for så mye som ett vindusvisker tak.

Så dette er absolutt ett bra produkt, hvis du påfører det på ei rute som har blitt rengjort godt først.

Posted

Ok. Så det du sier er at man tar dette på i klarvær? Vi hadde det på i overskyet vær og med høy luftfuktighet, men ikke regn.

Jeg tok det en gang på under taket på en bensinstasjon, i lett regnvær. Det regnet ikke rett på ruta, men ordentlig tørt ble det heller ikke. Dette var i Tønsberg, og jeg kjørte over til Stavanger. På vei tilbake begynte det allerede å funke dårlig, og vel hjemme på Eidsvoll var guffa borte igjen. Gjort riktig, har det normalt holdt en måned eller to i vinterhalvåret, og lenger om sommeren.

Det varierer også med bilrutene. Volvo S40'n kona hadde ble effekten fort borte på uansett.

Posted

Slik forsegling skal vell legges på ved tør rute..

Har brukt Nanolotus sin, men den synes jeg har alt for kort holdbarhet og virkningsgraden er heller ikke på topp... Men har jo selvfølgelig regnet noe helt sykt den siste tiden...

Posted

På samme måte som trådstarter har jeg prøvd dritten en gang og ALDRI mer.

Det var til og med en erfaren bruker som la dette, ikkesant Frode?

Ruta ble helt ubrukelig og jeg prøvde vinduspolish, alle mulige avfettinger, men til slutt byttet jeg ruten for å få klar sikt igjen.

Største dritten jeg har fått på ruta noen gang, og helt umulig å få av. Dette var påen 140bil.

Men det er fint i dusjen da, blir utrolig lett å holde dusjkabinettet rent etterpå....

Posted

Det var jeg som la på ruta til Simen for type 15 år siden eller så, og han syter ennå. Jeg husker det godt jeg. Ikke fikk det tørket ordentlig, og ikke fikk jeg vasket av som det skulle.

Litt artig at Simen har prøvd det ÉN gang, med beskjed om at det ble feil, og syter ennå. Jeg har brukt det kontinuerlig på flere biler hele tiden etter, og en god stund før, og er kjempefornøyd.

Guest alexanderst
Posted

Vi som polerer og lakkonserverer både lakk og ruter, trenger ikke å mene noe om dette.  :D

Bruker nanolex sitt kit. Dette er meget drøyt i bruk og har holdt i 20 000 km på min E-klasse med gammel og slitt frontrute nå. På tide med rebehandling er det dog, men denne forseglingen legger ikke igjen en hinne etter viskeren og gir en syk vannavprelling. På panoramataket og siderutene er det fortsatt som nylagt, og pano-taket er tørt i 20 km/t ved regn.

Posted

ELsker RainX. Hatt det på s211en og der funka den bra. Helt til jeg monterte "lilla frontrute"...da dabber effekten av etter par uker. Men på sedanen med vanlig rute funker den knall selv etter 2mnd...

Posted

Det tenker jeg og på. Altså å ha det på alle andre ruter enn frontruta :)

Kan få samme effekt når du kjører vindu opp og ned.

Jeg bruker vanligvis å legge på siderutene og bakruta. Resten har jeg vel normalt sett ikke brydd meg så mye om.

500,- for det settet fra nanogreier. Da tror jeg heller jeg klarer meg med rain-x. Funker bra, og jeg har vel hatt samme flaska i type 10 år eller så.

Guest alexanderst
Posted

500 for nanogreier er verdt det. Det følger med en rutepolish og en drøy glassrens.