Poohrush Posted November 4, 2015 Posted November 4, 2015 Hei! Jeg har en '06 R320CDI med Vario styring. Denne har desverre slark/dødgang på et par cm, både med motor slått av, og når jeg kjører bilen. Det virker som om servopumpen er ok, og at det ikke er lekasje fra beholderen, men heller at det enten er overføringen ned til styresnekken, eller styresnekken selv om har slakken. Noen som har vært borti noe tilsvarende? mvh Enur Quote
lowman Posted November 4, 2015 Posted November 4, 2015 Det er ikke styresnekke på disse ,men tannstang Og ja du kan risikere slakk i denne ,eller ratt Aksel kryss ,,men går ikke Ann og si uten å feilsøke Quote
Eirik Tømmerås Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 På tannstenger på gamle Ford gikk det an å shimse bort slakken. Quote
lowman Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 dette er ingen gammel Ford... Ford FTW :)2.8i Ghia..give me Quote
Gujoni Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 He,he en liten avsporing, men på gamle Ford servotannstenger kunne man justere det meste. Da snakker vi om Granada Mk 1. Tilogmed trykket kunne justeres til hver side for å få det likt. Dummet meg ut en gang etter å ha overhalt en sånn. Startet bilen utenfra ved å tre armen gjennom rattet og fikk meg en kilevink da rattet gikk til fullt utslag til ene siden. Beklager avsporingen 🙈 Uansett ville jeg ikke kjørt med en bil som har så mye slakk som det snakkes om her før feilen er lokalisert. Sannsynligvis er det noe med nedre rattaksel og det kan være veeeldig skummelt. Quote
lowman Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 He,he en liten avsporing, men på gamle Ford servotannstenger kunne man justere det meste. Da snakker vi om Granada Mk 1. Tilogmed trykket kunne justeres til hver side for å få det likt. Dummet meg ut en gang etter å ha overhalt en sånn. Startet bilen utenfra ved å tre armen gjennom rattet og fikk meg en kilevink da rattet gikk til fullt utslag til ene siden. Beklager avsporingen 🙈 Uansett ville jeg ikke kjørt med en bil som har så mye slank som det snakkes om her før feilen er lokalisert. Sannsynligvis er det noe med nedre rattaksel og det kan være veeeldig skummelt. kult innlegg... og siste orda er veldig sanne Quote
Recommended Posts