MBDesign Posted December 1, 2006 Posted December 1, 2006 Skal etterhvert selge min W124 200E, tenkte jeg da skulle gå til innkjøp av en CLK, men spørsmålet mitt i dette innslaget er som følger, hvordan er denne bilen i forhold til E klassene, er dem like gode, Noen der ute som har en slik ein, så takker jeg for all mulig info, både negativt og positivt om denne utgaven fra Mercedes familien.
Geggi Posted December 4, 2006 Posted December 4, 2006 Har ikke hørt at det skal være noe spesielt negativt om disse. PS! Så på dine tidligere biler og lurer på om du ikke har skrevet litt feil ang. din 95 Sierra 4x4 siden Mondeo tok over for Sierra i 93.
Alexander Posted December 4, 2006 Posted December 4, 2006 Hvilken modell er det du vurderer da? Hvis det er C208 du tenker på, modellen som gikk i fra 97 til 2002 (tror jeg det var) så er det jeg har lest gjennomgående at den har liten lavere opplevd kvalitet enn andre modeller fra denne epoken. Har aldri hørt om noen store problemer med disse bilene, og jeg vil tro at hvis du velger en CLK 200 så vil det være en bil det er nærmest umulig å få kjørt i hjel.
MBDesign Posted December 4, 2006 Author Posted December 4, 2006 Hvilken modell er det du vurderer da? Hvis det er C208 du tenker på, modellen som gikk i fra 97 til 2002 (tror jeg det var) så er det jeg har lest gjennomgående at den har liten lavere opplevd kvalitet enn andre modeller fra denne epoken. Har aldri hørt om noen store problemer med disse bilene, og jeg vil tro at hvis du velger en CLK 200 så vil det være en bil det er nærmest umulig å få kjørt i hjel. Hallo Alexander. Det var spesielt en CLK 200 jeg siktet på ja, gjerne en 2000/2001 mod, synes dette er greie motorer på mercedesene, har jo som du ser en 200E idag, og har vært svært fornøyd med den hittil, kall meg gammal, men har vel vokst fra dette med fart å spenning, litt iallefall... det som sitter i høysetet hos meg idag når det gjelder biler er den goe komforten du får ut av en MB, å den får du sannsynlig like mye av på en 200 eller 230/E240/E280 etc..mulig jeg er på bærtur her nå, men goe biler er det ingen tvil om uansett for meg iallefall, takk for tipset
MBDesign Posted December 4, 2006 Author Posted December 4, 2006 Har ikke hørt at det skal være noe spesielt negativt om disse. PS! Så på dine tidligere biler og lurer på om du ikke har skrevet litt feil ang. din 95 Sierra 4x4 siden Mondeo tok over for Sierra i 93. Hallo Geggi. Du skal herved skytes, du har helt rett i det Geggi, her har vi en aldri så liten skriveleif, grunnen til blemma her er nok sannsynligvis fordi at denne bilen kjøpte jeg i 95, å vips så ble bilen en 95 mod i tastaturet, kan huske vagt at denna bilen var ca. 2 og halvt år gammal da jeg kjøpte den, så fikk vi det på det rene. Tror faktisk at jeg har bilder av den liggende ett sted, kan jo alltids få scannet den inn, så jeg får lagt den inn under linken på Medlemmenes biler.
TEH Posted December 4, 2006 Posted December 4, 2006 Tror faktisk at jeg har bilder av den liggende ett sted, kan jo alltids få scannet den inn, så jeg får lagt den inn under linken på Medlemmenes biler. Du, det er ikke nødvendig En ting du skal vite om M111 motoren og det er at mange av dem har lekasje mellom blokk og manifolden når den er kald. Kjenn på motoren at den er skikkelig kald før du starter den. Du hører godt lekasjen om det er så. Vanlig vis så forsvinner den etter et par sekunder. Gjør den det, er det nok ikke så farlig. Min gjorde det så lenge jeg eide den (4 år og ca 100kkm). Men det blir opp til deg og avgjøre. Men sjekk dette nøye før et evt kjøp. Ellers så er det skuddsikre motorer med lite trøbbel. En lamda og luftmengdemåler rundt 170-200kkm er vanlig dog.
Geggi Posted December 5, 2006 Posted December 5, 2006 Har ikke hørt at det skal være noe spesielt negativt om disse. PS! Så på dine tidligere biler og lurer på om du ikke har skrevet litt feil ang. din 95 Sierra 4x4 siden Mondeo tok over for Sierra i 93. Hallo Geggi. Du skal herved skytes, du har helt rett i det Geggi, her har vi en aldri så liten skriveleif, grunnen til blemma her er nok sannsynligvis fordi at denne bilen kjøpte jeg i 95, å vips så ble bilen en 95 mod i tastaturet, kan huske vagt at denna bilen var ca. 2 og halvt år gammal da jeg kjøpte den, så fikk vi det på det rene. Tror faktisk at jeg har bilder av den liggende ett sted, kan jo alltids få scannet den inn, så jeg får lagt den inn under linken på Medlemmenes biler.
Frank Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Du, det er ikke nødvendig En ting du skal vite om M111 motoren og det er at mange av dem har lekasje mellom blokk og manifolden når den er kald. Kjenn på motoren at den er skikkelig kald før du starter den. Du hører godt lekasjen om det er så. Vanlig vis så forsvinner den etter et par sekunder. Gjør den det, er det nok ikke så farlig. Det her var spennende, jeg har en sånn "fise" lyd når bilen starter. forsvinner ganske fort. Er dette noe som bør fikses? Nettopp hatt den inne på B sørvis, de nevte ingenting. Burde jeg ha gjort det?
TEH Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 Du, det er ikke nødvendig En ting du skal vite om M111 motoren og det er at mange av dem har lekasje mellom blokk og manifolden når den er kald. Kjenn på motoren at den er skikkelig kald før du starter den. Du hører godt lekasjen om det er så. Vanlig vis så forsvinner den etter et par sekunder. Gjør den det, er det nok ikke så farlig. Det her var spennende, jeg har en sånn "fise" lyd når bilen starter. forsvinner ganske fort. Er dette noe som bør fikses? Nettopp hatt den inne på B sørvis, de nevte ingenting. Burde jeg ha gjort det? Jeg hadde ikke giddet å gjøre noe med det. Det plaget ikke meg mer enn at jeg ikke gadd å forhøre meg om hva det evt ville koste. Du vil nok høre det når du må gjøre noe med det. Men som sagt hadde jeg lyden leeenge uten at den gjorde noe mer ut av seg.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now