Jump to content

Recommended Posts

Posted

På et annet forum jeg henger på har vi gående en liten lek om å gjette forskjellige biler. Kanskje vi skal prøve det her også. Jeg poster første bilde, den som gjetter riktig bil poster neste oppgave osv.....

22611.jpeg

• Replies 366
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Siden Tin er så treg så legger jeg inn en til. Kanskje litt vanskelig, men da har dere litt å gruble på i helga.

23136.jpeg

Posted

Forgjengeren til maybach excellero eller hva den heter?

Posted

[glow=red,2,300]HOKKAY DA - Siden du skal være så vanskelig!!!!!!!!!  [/glow] :diabloanifire:]

Alle kan da se at det der er en 61 mod Hino Contessa Model PC10?

Det var jammen litt av en jobb. (*,) Guglestikkordet ble "rear engine" og "japanese car", men jommen skulle jeg bla litt før det demret at Hino en gang også laget småbiler.  :lol:

Posted

Enig i at den kan ligne på en Renault, særlig fargen bidrar til det. Men Renault er det altså ikke. Bilen på bildet har høyreratt ja, men min neste ledetråd er at den har boksermotor.

Posted

Det er jeg nok veldig uenig i! Spesielt siden Audi-navnet ikke var i bruk på biler som ble bygget på 50-tallet. Da het det som i dag er Audi Auto Union eller DKW. Det var kanskje denne du tenker på?

db_75.jpg

Men gåten min er laget i England, ca 1953 like før fabrikken gikk konk. Merket var nok sjeldent i Norge, men i min barndoms gate i Bergen var det to slike, begge med høyreratt.

Posted
Men gåten min er laget i England, ca 1953 like før fabrikken gikk konk. Merket var nok sjeldent i Norge, men i min barndoms gate i Bergen var det to slike, begge med høyreratt.

endelig en som står fram og sier att Bergen aldri har vært en del av Norge..

:supz: :supz: :supz: :supz: :blob3: :blob2: :blob4: :blob5: :blob7: :blob8:

Posted
endelig en som står fram og sier at Bergen aldri har vært en del av Norge..

Nokke aent har eg då aldri ment hellar? Nokken ting bare e' sånn, men vi pleiar ikkje snakke så høgt om det - de fra fastlanne blir så sure på oss  :mrgreen:. I mange år etter krigen ble engelske biler importert direkte til Bergen. Bilparken i Bergen stakk seg nok litt ut til langt inn på 60-tallet med stort innslag av engelske biler av alle slag. (Der fikk du den  :wink: Og kvaliteten var jo en sak for seg - naboen hadde en Morris 1100 som han monterte bunnpropp i for å få ut alt regnvannet som lakk inn fra overalt - skikkelig bakdekarpropp med kjede og greier :toothy2:

Men til gåten: Fabrikken lå i Bradford i Yorkshire. De som ikke klarer å gugle seg fram til svaret nå må levere fra seg PC og brukernavnet.

Posted
Kan det være en Singer?

Nei - men 10 poeng for "sharp thinking". Singer gikk også på rygg omtrent på den tiden, men i motsetning til dette merket overlevde Singer som "Brand" ved at Rooteskonsernet hang en Singergrill på Hillmann og Sunbeamene sine.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...