Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvordan i alle dager får man av lokket bak på diffen på 2004 E220Tcdi. Må ha det av da jeg skal ha ut en drivaksling. Konstruktørene har jo klart å legge traversen rett bak diffen, så hvis det er skruer på oversiden så sliter jeg. Og selvfølgelig ligger jeg på gulvet å skrur :(

Posted

Hvordan i alle dager får man av lokket bak på diffen på 2004 E220Tcdi. Må ha det av da jeg skal ha ut en drivaksling. Konstruktørene har jo klart å legge traversen rett bak diffen, så hvis det er skruer på oversiden så sliter jeg. Og selvfølgelig ligger jeg på gulvet å skrur :(

Må da vel ikke ta av lokket får å få ut drivakselen? Ta et brytejern å dunk den ut :)

Posted

Jeg mener at det ikke er noen segering, men en c-ring som du bare må bryte deg forbi. Så vidt jeg kan se er det ikke nevnt noe om å åpne diffen i WIS. Kan vel ikke poste direkte fra WIS her tror jeg, men denne linken er kanskje OK?

http://workshop-manuals.com/mercedesbenz/e_320_wagon_(211.265)/v6-3.2l_(112.949)/transmission_and_drivetrain/drive_axles_bearings_and_joints/axle_shaft_assembly/axle_shaft/component_information/service_and_repair/ar35.30-p-0620t_remove/install_rear_axle_shaft/

Du ser på et av bildene at de bare bryter akslingen ut.

Jeg hadde ikke noe videre problem med å banke ut den venstre fremme som jeg holder på med nå, men i fjor hadde jeg ute høyre fremme og den satt rimelig hardt. Prøvde lenge uten hell å bryte den ut med provisoriske metoder, men den kom ikke før jeg bet i det sure eplet og kjøpte originalverktøy. Det virker som det kan variere mye hvor hardt disse sitter.

Posted

Ja har søkt på nettet og det ser da ut som at det ikke er segering, men en c-ring. Har Haynes boka og der står det heller ikke noe om å få av lokket, der står det bare at man skal dra ut akslingen og sette på ny låsing når man setter sammen igjen.