Eirik Tømmerås Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 Hvordan i alle dager får man av lokket bak på diffen på 2004 E220Tcdi. Må ha det av da jeg skal ha ut en drivaksling. Konstruktørene har jo klart å legge traversen rett bak diffen, så hvis det er skruer på oversiden så sliter jeg. Og selvfølgelig ligger jeg på gulvet å skrur Quote
EirikL Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 Hvordan i alle dager får man av lokket bak på diffen på 2004 E220Tcdi. Må ha det av da jeg skal ha ut en drivaksling. Konstruktørene har jo klart å legge traversen rett bak diffen, så hvis det er skruer på oversiden så sliter jeg. Og selvfølgelig ligger jeg på gulvet å skrur Må da vel ikke ta av lokket får å få ut drivakselen? Ta et brytejern å dunk den ut Quote
Eirik Tømmerås Posted October 6, 2015 Author Posted October 6, 2015 Må jo av med segeringen som låser den fra innsiden! Quote
FredrikE300D Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 Er du sikker på at medbringeren er festet med segring fra innsiden? Det har jeg vært borti kun på Chevrolet?! Quote
Eirik Tømmerås Posted October 6, 2015 Author Posted October 6, 2015 Javist er jeg sikker, ser jo sporet på den akslingen jeg skal ha på plass, og akslingen som står på stopper jo momentan når jeg prøver å dra i den!!! Quote
EirikL Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 Hm... Har jeg aldri sett før.. Er bare å nappe rett ut på 124, 202 og 210, så merkelig at det skal være så avansert på 211. 😕 Quote
Eirik Tømmerås Posted October 6, 2015 Author Posted October 6, 2015 På 124´n jeg hadde tidligere var indre drivknute skrudd fast i stubbakslingen som kom ut av diffen, på 211 er det splines på enden av drivknuten som tres inn i diffen. Quote
Geir Tore Simonsen Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 Foran på 4Matic er det i hvert fall en låsefjær som ligger i et spor i splines, bare å bryte/banke akslingen ut. Mener det skal være det samme bak. Quote
Eirik Tømmerås Posted October 6, 2015 Author Posted October 6, 2015 Så det du mener er at jeg ikke skal sette på segering igjen når jeg setter på den nye akslingen??? Quote
Geir Tore Simonsen Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Jeg mener at det ikke er noen segering, men en c-ring som du bare må bryte deg forbi. Så vidt jeg kan se er det ikke nevnt noe om å åpne diffen i WIS. Kan vel ikke poste direkte fra WIS her tror jeg, men denne linken er kanskje OK? http://workshop-manuals.com/mercedesbenz/e_320_wagon_(211.265)/v6-3.2l_(112.949)/transmission_and_drivetrain/drive_axles_bearings_and_joints/axle_shaft_assembly/axle_shaft/component_information/service_and_repair/ar35.30-p-0620t_remove/install_rear_axle_shaft/ Du ser på et av bildene at de bare bryter akslingen ut. Jeg hadde ikke noe videre problem med å banke ut den venstre fremme som jeg holder på med nå, men i fjor hadde jeg ute høyre fremme og den satt rimelig hardt. Prøvde lenge uten hell å bryte den ut med provisoriske metoder, men den kom ikke før jeg bet i det sure eplet og kjøpte originalverktøy. Det virker som det kan variere mye hvor hardt disse sitter. Quote
Eirik Tømmerås Posted October 7, 2015 Author Posted October 7, 2015 Ja har søkt på nettet og det ser da ut som at det ikke er segering, men en c-ring. Har Haynes boka og der står det heller ikke noe om å få av lokket, der står det bare at man skal dra ut akslingen og sette på ny låsing når man setter sammen igjen. Quote
Recommended Posts