Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei :-)

Jeg har en murrende bekymring om brukt bil jeg nettopp har kjøpt. Jeg har en Mercedes C200 2012 mod med 7 trinns automatkasse som jeg ikke

Synes er så silkemyk som den burde være.  De laveste girene virker det som at «sluregiret» eller hva jeg

Skal kalle det. Kan nok ikke fagspråket her, men når kassen skifter til neste gir opp så blir det ikke ett

Silkemykt overgang med litt fall i turtall på motoren og litt akselerasjon, men derimot ett hugg og puff i ryggen.

Samme når kassen skifter ned.   

Er dette en kjent feil som jeg kan klage på og kreve utbedret eller må jeg leve med dette?

Posted

Hei :-)

Jeg har en murrende bekymring om brukt bil jeg nettopp har kjøpt. Jeg har en Mercedes C200 2012 mod med 7 trinns automatkasse som jeg ikke

Synes er så silkemyk som den burde være.  De laveste girene virker det som at «sluregiret» eller hva jeg

Skal kalle det. Kan nok ikke fagspråket her, men når kassen skifter til neste gir opp så blir det ikke ett

Silkemykt overgang med litt fall i turtall på motoren og litt akselerasjon, men derimot ett hugg og puff i ryggen.

Samme når kassen skifter ned.   

Er dette en kjent feil som jeg kan klage på og kreve utbedret eller må jeg leve med dette?

Km på bilen ? vært og fått de siste oppgraderinger av elektronikken ? DVS service ........

Min 15 mod girer som varmkniv i smør .......

Posted

Min er heller ikke like elegant i skiftene, litt irriterende egentlig når Skodaen her på huset girer mye mer sofistikert med sin DSG kasse.. Merca er bil til 3-4 ganger summen av den Skodaen..

Posted

Hei igjen og takk for svar og tilbakemeldinger :-)  Km stand er 58 000 km. skal høre med verkstedet angående oppgradering av programvare i kassen. DVS? Hva er det?  Ja jeg synes det er nokså skuffende hvis det bare er slik at 7g kassene er dårlige. Og det spørs om jeg godtar dette. Kommer da til å bli rimelig krass mot bilselger. (Nordic bil Bodø)

Posted

Det skal jeg gjøre, men først må jeg ha litt mere info om problemet og om det er slik på alle/de fleste 7g kassene. Og om det er det finnes en løsning på problemet. Skjønner at denne kassen brukes i flere modeller.  Jeg kjører en MB Vito 2013 mod på jobb og den girer så fint at jeg merker lite til det.

Så hvis noen har erfaringer med denne kassen så er jeg evig takknemlig for all info.