Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som topic sier.

Har en 04 e320cdi om648 , som det tikker litt i 1 løfter høres det ut som. Høres ut som det kommer i bakkant av motor. Har hørt tillsvarende på flere cdi motorer.

Noen tips for å få fjernet tikkingen? Brukte omega motorrens før oljeskift. Ble muligens litt bedre, brukte også omega tilsetning i den nye olja. Men er fortsatt en svak tikking der.

Noen som har noen tips?

Posted

Er ikke bare dysene du hører? De lager nemlig en svak tikkelyd. Da jeg kjøpte Ford Scorpioen trodde jeg det var ventilene som tikket, helt til jeg begynte å undersøke og det viste seg at lyden kom fra dysene som funker likt som på en cdi, altså at de åpner elektronisk.

Posted

Er vant men elektroniske dyser til bensin motorer. Å det høres ikke ut som den tikkingen. Dog så hører jeg svak tikking fra alle dysene(noe jeg regner som naturlig) Men det er en annen svak tikkelyd som kommer i bakkant av motor.

• 4 weeks later...
Posted

Det kan selvfølgelig være en løfter som ikke holder trykket. Hører du noe spesielt ved

kaldstart, som f.eks. kraftig tikking som varer noen sekunder?