Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jo, jeg prøvde det utenfor Arendal. Ikke noe problem å ta inn med en liten DAB radio.

Installasjonen ble sjekket - de fant ingen feil.

Hvis du får inn med en liten reiseradio, men ikke i bilen, så mener jeg det bare er å ta bilen tilbake og reklamere på jobben som er gjort.

• Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Lurer på hvor lenge det skal med disse som aldri skal høre på radio. Det er jo bare å montere noe med en god antenne, så fungerer det greit. Det blir ikke tilbake til FM, uansett tuttring.

Sent from my iPad using Tapatalk

Posted

Greit å være obs på for de som bruker DAB-adapteren som handsfree.

https://www.f-b.no/kultur/moss/musikk/dab-sjokk-far-inn-andres-telefonsamtaler/s/5-46-420904

"skremmende"

"sjokkerende"

Æh... Man kobler telefonen til en boks, som sender lyden via FM, og så blir man "sjokkert" over at det er mulig å ta inn lyden med en FM-radio? Hor langt signalene når er vel ikke godt å vite, men at de nærmeste bilene får dem inn bør ikke overraske noen.

• 2 weeks later...
Posted

Banner vel i kjærka her nå, men sånn er det bare.

Jeg har bytta ut Becker-radion i 280’n med en radio med dab+.

Dett var først og fremst for at kassettspilleren ikke funker og at

motak på de fm-kanalene som er å få inn er utrolig dårig.

Kjøpte ny radio med fm-radio/dab+/cd/usb/aux.

Så kom problemet med dab-antenna, den er stygg som bare det,så det var/er ikke aktuelt

å ha denne i frontruta. Ble så tipsa av en kompis at det finnes noe som heter Antenneadapter aktiv for FM-antenne til DAB/FM

Den ble kjøpt og koblet i bilen, her blir den opprinlige antenna til bilen brukt til å ta i mot dab+-signaler og det funker som bare det på bilen min der jeg har kjørt så langt.

Enkel å montere, gammel antennekabel plugges inn i passende hull på adapteren, ny kabel kobles til fm-inntak på radion. Dab antenne plugg fra adapter plugges inn i dab-inngangen på radion. Så er det en strømkablel som skal kobles til strøm +.  (Alt blir gjemt bak radion,så den blir ikke synelig)

Dette vil si at du får dab+ i bilen uten å ha denne stygge antenna i frontruta og at du fortsatt har tillgang til fm-signaler der det finnes ,som når man er i utlandet.

Dette forusetter så klart at du har eller kjøper radio med dab+ og fm.

Her er denne adapteren jeg har montert :

https://www.verne.no/egilverne/default.asp?page=vare&ProdusentID=REK%5F202858

Posted

Greit å være obs på for de som bruker DAB-adapteren som handsfree.

https://www.f-b.no/kultur/moss/musikk/dab-sjokk-far-inn-andres-telefonsamtaler/s/5-46-420904

"skremmende"

"sjokkerende"

Æh... Man kobler telefonen til en boks, som sender lyden via FM, og så blir man "sjokkert" over at det er mulig å ta inn lyden med en FM-radio? Hor langt signalene når er vel ikke godt å vite, men at de nærmeste bilene får dem inn bør ikke overraske noen.

Jeg kjørte bak en elektirikker noen uker tilbake mens jeg fortsatt hadde Becker’n montert i bilen

og hørete på fm, plutselig fikk jeg inn hele samtalen dems via radion. Han hadde nok kobla mobilen som nevnt over her.

• 5 months later...