mamqa Posted October 2, 2015 Posted October 2, 2015 Hei! Sliter litt med min Merce.. I ny og ned kan den begynne å fjuske.. i rykk og napp.. Aner ikke hva det kan være. Det er byttet alle kopperpakninger for dyser, og det er foretatt trykktest av alle dysene. Dieselpumpa skal også være OK.. Fjuskinga kommer og går.. Diesel filter er også skiftet.... Noen som evt har forslag? Quote
Marevan Posted October 3, 2015 Posted October 3, 2015 Sikker på at det er motoren? Div feil på kassa kan oppleves som fusk nærmest. Quote
mamqa Posted October 4, 2015 Author Posted October 4, 2015 Kan ikke si at jeg er 100 prosent sikker på det nei. Men virker som det er motorfjusk... noen måter for å sjekke kassa på? Quote
Guest 1042 Posted October 4, 2015 Posted October 4, 2015 Vanlig feil med styring av lockup på automatkassa fra perioden bilen din er fra. Føles som motorfusk, og kjennes oftest ved jevnt pådrag/jevn hastighet på rettsletter. Her ligger feilen som oftest i en av tre komponenter. Enten irring i et styringskort i girkassa, i en solenoid som styrer lockup, eller i converteren. De fleste opplever stor forbedring etter skylling/flushing av kassa sammen med bytte av kort og solenoid (billigste), noen andre opplever å måtte bytte converter. Quote
mamqa Posted October 12, 2015 Author Posted October 12, 2015 Tja.. Nå er det sånn at jeg ikke har Automat, men Manuell. Quote
tommern57 Posted October 13, 2015 Posted October 13, 2015 Generelt kan det oppleves som fusking på en diesel med manuell kasse, men som regel vil "fuskinga" forsvinne med et nytt dobbeltmasse svinghjul. Sjekk om du ikke har det. Quote
Recommended Posts