Carl Posted September 30, 2015 Posted September 30, 2015 Hei, Mangler lys i del av speedometer på min 02' w211 elegance. Fikk derfor tak i et brukt w211 avantgarde instrumentpanel. Tok kun 5 min å bytte, men har da kun horisontale streker der km stand skal stå, og feilmeldingene "Display faulty visit workshop" og "Speedtronic drive to workshop". Byttet tilbake til original, og alt virker som normalt igjen. Har du erfaring med å bytte instrumentpanel, og vet hva som skal til for å få dette til å fungere? STAR? Quote
slippern Posted September 30, 2015 Posted September 30, 2015 Nye instrumentpanelet må programmeres mot bilen. Quote
mbgal! :O Posted September 30, 2015 Posted September 30, 2015 Trur det letteste for deg er å kjøpe helt ny hos forhandler, Har hørt at instrumentpanel er låst til den bilen den hører til så går vist ikke å programere da. Evt kan du jo prøve å flytte skjermen/med lys å greier til din orginale panel ? Quote
Sven Håkon Posted September 30, 2015 Posted September 30, 2015 Instrumenthuset låses til bilen det monteres i første gang - visstnok skal det være mulig å nullstille dette én gang, men da kreves det etter min forståelse inngående kjennskap til hvordan dette gjøres. Jeg har hørt om aktører som kan nullstille hva-som-helst, men ingen i Norge såvidt jeg vet. Med mindre du er interessert i å kjøpe et nytt/ubrukt instrumenthus (som da må kodes til din bil) tipper jeg det "enkleste" er gjøre som mbgal foreslår, altså å plukke ut de delene som fungerer fra det du allerede har kjøpt og bytte ut de defekte i det originale huset med disse. Quote
Tor Anton Posted September 30, 2015 Posted September 30, 2015 sett noen på finn påstår de kan justere km stand,men om de får det til vet jeg ikke noe om. Var det ikke en her som fikk økt km stand på en bil etter bytte av bremsepumpe??? kan jo følge med på den saken. Quote
Carl Posted September 30, 2015 Author Posted September 30, 2015 Takk for innspill, men skulle gjerne visst om det er noen som selv har byttet brukt instrumenpanel og fått dette til, f.eks ved bruk av STAR? Quote
Guest 1042 Posted September 30, 2015 Posted September 30, 2015 Star developer mode skal muligens kunne fikse biffen. Instrumenthuset godtar 1 (en) endring av km-stand. Quote
Rudi Posted October 1, 2015 Posted October 1, 2015 STAR sier at de aksepterer en justering, men ikke lavere tall. Quote
mariusl Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 Jeg har gjort dette på et par w211 biler faktisk. Det du gjør er å åpne instrumenthuset og ta løs det "bakerste" kortet og flytte det over. Km stand er lagret blandt annet der. Lykke til! Quote
Carl Posted October 18, 2015 Author Posted October 18, 2015 Fiklet sammen nytt og gammelt, og leste svaret ditt først nå etterpå, så dermed ble endel ekstra deler flyttet over "for sikkerhets skyld". Men takk for tips, da gjør jeg det på den enkle måten neste gang Quote
Recommended Posts