Guest brotor Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 190 med m103 motor (300 12v), er dette brukbart prosjekt? Skifter selvfølgelig bremser, fjærer, evt. foringer og bakaksling/diff. men dette vil vel funke brukbart, vil det ikke det<? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Hvis du gjør det ordentlig, blir det en rå bil. Kommer sikkert til å flise 2,3-16. Motoren er jo fysisk like stor som en 2,6 liter, og den leveres jo originalt til 190E. I tillegg til det du skal bytte, ville jeg sett litt på girkassa. Den må du også bytte ut. Gertrag kan du sikkert klemme nedi der. Og når det gjelder foringer; kjør på med polyurethane-foringer. Det blir bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest brotor Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 ja, har tenkt på getrag kassa som sitter i 2,3-16v. pluss at jeg har lurt litt på kvasskam, porting og lette svinghjulet.. men er det noen som veit hvor jeg kan få tak i en 300 12v motor for en brukbar penge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 ja' date=' har tenkt på getrag kassa som sitter i 2,3-16v. pluss at jeg har lurt litt på kvasskam, porting og lette svinghjulet.. men er det noen som veit hvor jeg kan få tak i en 300 12v motor for en brukbar penge?[/quote'] Sjekk skroten i nærheten der du bor. Kvasskam har jeg hørt at gir dårligere bunndrag, men litt høyere effekt på høye turtall. Hvis du skal porte og lette svinghjulet og alt dette her, bør den motoren du kjøper være i god stand. Personlig ville jeg heller lagt pengene i å overhale motoren og se til at alt er som det skal. 300 12v motoren er kraftig nok i en 190E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest brotor Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 porte topp og lette svinghjul gjør jeg sjøl,så det blir ikke kostende noe. både kvasskam og lettet svinghjul gir dårligre bånndrag, men høyere effekt på turtall ja. går jo så klart over motoren en gang og bytter ut evt. slitte deler før jeg setter i gang med dette ja! dette blikke no glidevogn nei, kommer nok bare til å putre og smelle en del opp til 2500 omdr. pga kam og svinghjul. men ketchupeffekt er jo gøy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb190freak Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 er en i mb190klubb som har 190 med 3.0 der er den http://mb190klubb.com/member_cars/bjorn_olav_sylte/sylteracing.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 Ta deg en kjapp tur til Tyskland og hent en hel bil, da får du bremser, drivverk og motor for en veldig billig penge, du trenger bare å betale moms når du tar den inn i landet..... Se her: http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=3239364&id=oqz1uvjlqd1 http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=3239364&id=yhuyih24xqx http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=3239364&id=ehb3edreisb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.