Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sitter å vurderer en 08/09mod Vito 4x4 9seter som har gått 435000km

Det jeg lurer litt på hva er forskjellen på Vito å Viano?

Hva må jeg passe spesielt på når jeg skal prøve bilen?

Det er bare å komme med info å tips😊

Posted

Jeg har hatt 4 stk Viano fra 2005 modell til 2011.

Viano og Vito kan begge fås som personbiler ja.

Viano er generelt mer påkostet, og finnes for eksempel i Trendutgave og Ambiente.

I tillegg finnes den vel som camping og en slags fritidsutgave der du kan lage seng baki av seterandene, men det kan man vel finne på Vito også.

Viano er bedre støybeskyttet, og interiøret har paneler som for eksempel alu eller treverk.

Har bare hatt Ambiente, og alle med skinn og treverk og luftfjæring og masse annet stæsj. Trend har normalt ikke luftfjæring, men man kunne vel krysse av for det meste.

Vito er vel enkelt sagt yrkesutgaven, og utvendig har de fleste svarte fangere og annen grill enn Viano. Farga ruter er vel tilvalg på Vito.

4x4 har jeg ikke hatt. Med den kmstanden du ser på, er vel kanskje en god teknisk test vel anvendte penger.

Posted

Da ser det ut som det blir handel av en Vito 115 4x4 08mod med 460000km på telleren :shock: :shock:

Bilen så meget hel å pen ut :D fant heller ingen rust flekker. Alle servicer er fulgt.

Så nå venter jeg bare på å få en utskrift av NAF testen (kommer i morgen)😊 det blir spennende å se hva som står der for er det positivt så blir det handel.

Posted

Et lite spørsmål til er det noen som veit om det passer med 255/35-20  9,5" felger et42 på den bilen?

Tenker ikke på hva biltilsynet synes :lol: men om det ikke subber bilen er ikke senket org 4x4 høyde

Posted

Et lite spørsmål til er det noen som veit om det passer med 255/35-20  9,5" felger et42 på den bilen?

Tenker ikke på hva biltilsynet synes :lol: men om det ikke subber bilen er ikke senket org 4x4 høyde

Det vet jeg ikke, men 245 på 18 tommer og ET42 passer i alle fall på Viano uten 4wd.

Tipper det subber først i plastinnerskjermen foran forhjula, og kanskje mot støtdemper hvis ikke et er bra nok. Originalt er vel et rundt 47 på disse?

Førøvrig er også framskjermene av plast på disse, så der er det i alle fall rusfritt.

Posted

Faktisk bedre med Vito sidespeil sånn bruksmessig enn Viano sine. Viano har omtrent samme str som personbilspeil.

Grei bil dette. Pass på at det ikke blir fukt i hovedlys. Folk bytter pærer og slurver med pakninga.

• 3 years later...