Christian Sørensen Posted September 27, 2015 Posted September 27, 2015 Hei! Jeg har en W211 som har luftbelger bak. I hele mitt eie har disse lekket litt og bilen synker over natta. Det vrierer hvor mye den synker, og det er aldri likt fra dag til dag. En dag kan den synke litt, andre dager kan den synke mye. Står den fra fredag ca 18 til mandag morgen ved 08 tiden, så får jeg varsel i displayet. I januar 2015 så sprengte den ene belgen bak. Byttet begge med brukte belger som var nylig installert på en bil som ble kondemnert etter kollisjonsskade foran. Bilen var vesentlig bedre i en lang periode, men nå synker den som nevnt igjen. Det er først på høyre side den synker ned. Jeg har inkke hengerfeste, og kjører aldri med full lastet bagasjerom. Så jeg lurer litt på hvilke løsninger som finnes. Jeg har kommet over ett sett som gjør at jeg kan bygge om til fjærer bak, og fjerne belgene. De vedlagte bildene er av kittet jeg har funnet, og beskrivelsen av dette. Jeg har vært i kontakt med produsenten, og de påstår at denne kun passer til avantgarde. Dette fordi avantgarde er lavere enn classic som jeg har. Men tanken min er at jeg da kan bytte til avantgarde fjærer foran også, så får jeg lik høyde på bilen. Men de mener fortsatt at kittet ikke vil fungere fordi det er forskjell på avantgarde på feter, og vinkler, i forhold til hva avantgarde er. Er det noen som har noen erfaringer rundt dette, eller har noen tips, tanker, råd etc? Begynner og bli litt råd vil og lei. Jeg er veldig veldig glad i bilen, og vil beholde den så lenge som mulig. Men dessverre har jeg ikke råd til og sette den inn på verksted og bare si hva som er problemet og be de fikse det. Quote
FrodeS Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 Jeg ville heller funnet lekkasjen og ordnet problemet, enn å bygge om bilen med noe uoriginalt. Skjønner det er frustrerende når ting ikke fungerer. Det er ikke noe kjent problem at disse lekker litt, men det skal normalt ikke være så ille at de må byttes "stadig vekk". Quote
Christian Sørensen Posted September 28, 2015 Author Posted September 28, 2015 Jeg ville heller funnet lekkasjen og ordnet problemet, enn å bygge om bilen med noe uoriginalt. Skjønner det er frustrerende når ting ikke fungerer. Det er ikke noe kjent problem at disse lekker litt, men det skal normalt ikke være så ille at de må byttes "stadig vekk". Problemet er at jeg aner ikke hvor jeg skal lete lenger. Både ideer og kompetanse har sluppet opp for ideer og evne. Quote
Gujoni Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 Har du tatt en runde med Zalovann på sprutekanne og sprøytet på alle slanger og koblinger? Veldig grei måte å finne lekkasjer👍. Quote
Christian Sørensen Posted September 28, 2015 Author Posted September 28, 2015 Har du tatt en runde med Zalovann på sprutekanne og sprøytet på alle slanger og koblinger? Veldig grei måte å finne lekkasjer👍. Jeg har tatt en runde med zalo vann på koblingen inn til belgen ja, der kan jeg ikke se noe lekk. Videre ut over det vet jeg ikke så mye om hvor koblinger og slike ting er. Som sagt, så er min kompetanse på dette området ikke så stor, så jeg er litt om for tanker ideer etc. etc. etc. Quote
Guest Dan-n.aasum Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 Æ hadde en kompis som hadde en E320 elegance som slet med at bilen ikke ville stå "oppreist" og det viste seg å ligge en "koblingsboks" under bilen som lak. byttet noen slanger der så var alt i orden, usikker på om det er slik på disse også, men kan godt gå under min bil og se om det er til noen hjelp? Quote
Christian Sørensen Posted September 28, 2015 Author Posted September 28, 2015 Æ hadde en kompis som hadde en E320 elegance som slet med at bilen ikke ville stå "oppreist" og det viste seg å ligge en "koblingsboks" under bilen som lak. byttet noen slanger der så var alt i orden, usikker på om det er slik på disse også, men kan godt gå under min bil og se om det er til noen hjelp? Om du har en mulighet, så hadde det vært knall. Eventuelt ta ett bilde av boksen og plassering, så kan jeg sjekke på min om jeg får den opp i lufta en dag Quote
Eirik Tømmerås Posted September 29, 2015 Posted September 29, 2015 Har du sjekket koblingene i forbindelse med kompressoren fremme på venstre side bak innerskjermen? Regner med den står der på biler uten airmatic og....... Quote
FrodeS Posted September 29, 2015 Posted September 29, 2015 Det er ganske mye luft i en sånn belg, og trykket er, i hvert fall på de med airmatic, rundt 8-9 bar for å holde høyden. Dvs. at om den skal sige ned vesentlig i løpet av en natt, så er det en relativt stor lekkasje et sted, som bør være overkommelig å finne ved å spraye zalovann her og der. Blokka i venstre innerskjerm er nevnt. Ta av innerskjermen foran forhjulet, så er det mye koblinger der. Usikker på om denne har trykktank, men om den har, så sitter den i høyre bakskjerm. Quote
Christian Sørensen Posted September 29, 2015 Author Posted September 29, 2015 Det er ganske mye luft i en sånn belg, og trykket er, i hvert fall på de med airmatic, rundt 8-9 bar for å holde høyden. Dvs. at om den skal sige ned vesentlig i løpet av en natt, så er det en relativt stor lekkasje et sted, som bør være overkommelig å finne ved å spraye zalovann her og der. Blokka i venstre innerskjerm er nevnt. Ta av innerskjermen foran forhjulet, så er det mye koblinger der. Usikker på om denne har trykktank, men om den har, så sitter den i høyre bakskjerm. Ikke trykktank på denne. Kun fra pumpa og rett bakover. Kun nivåregulering bak. Quote
Recommended Posts