Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

 

Jeg har kjøpt en 1968 W110 200 bensin.

Bilen går ikke ordentlig, mye vibrasjoner nede i turtallsregisteret. Har justert og synkronisert forgasserne.

Mistenker at det kan være noe med tenningen, har hatt olje på filten under rotoren i fordeleren. Men skulle ha sjekket tenningen, men har ikke data for justering.

Har noen her på forumet disse data? Stiftåpning, Tenningsvinkel tomgang og ved 3000rpm, med og uten vacuum.

 

mvh

Per Martin

  • 6 months later...
Posted

Høres ut som det samme jeg sliter med det her. Jeg jobber med å finne ut av det, og har en tråd på det her inne. "W110 går ikke ordentlig. Hva kan det være?"

Posted

Jeg fikk tak i servicemanual vol 1&2. Skiftet plugger, pluggledninger, coil og motstand. Justerte forgasserne og fant litt falskluft ved innsugspakning (skal bytte pakning). Samtidig oppdaget jeg at eksosspjeld står fast, en åpen og en lukket... Har ikke fått byttet pakning og reparert spjeldene siden bilen har vært på vinterlagring.

Posted

På eksosmanifoilen er det på min ett eksosspjeld under hver forgasser, jeg har to forgassere.

Akslingen til disse kommer ut av manifoilen og har en fjær påmontert, denne fjæren påvirkes av temperatur og åpner/lukker spjeldet.

Funksjonen til spjeldet er forvarming av insugsmanifoil og forgassere til at driftstemeratur er oppnådd.

Når jeg prøver å vri spjeldet sitter det bom fast... Ser på et spor i akslingen at disse står i forskjellig posisjon.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...