Bodehode Posted September 25, 2015 Posted September 25, 2015 Hei Jeg har kjøpt en 1968 W110 200 bensin. Bilen går ikke ordentlig, mye vibrasjoner nede i turtallsregisteret. Har justert og synkronisert forgasserne. Mistenker at det kan være noe med tenningen, har hatt olje på filten under rotoren i fordeleren. Men skulle ha sjekket tenningen, men har ikke data for justering. Har noen her på forumet disse data? Stiftåpning, Tenningsvinkel tomgang og ved 3000rpm, med og uten vacuum. mvh Per Martin Quote
Harald Posted March 30, 2016 Posted March 30, 2016 Dette innlegget har jeg ikke fått med meg. Regner med du har fått det du trenger siden det er så lenge siden. Hvis ikke, si i fra. Quote
[P-Man] Posted March 30, 2016 Posted March 30, 2016 Høres ut som det samme jeg sliter med det her. Jeg jobber med å finne ut av det, og har en tråd på det her inne. "W110 går ikke ordentlig. Hva kan det være?" Quote
Bodehode Posted March 30, 2016 Author Posted March 30, 2016 Jeg fikk tak i servicemanual vol 1&2. Skiftet plugger, pluggledninger, coil og motstand. Justerte forgasserne og fant litt falskluft ved innsugspakning (skal bytte pakning). Samtidig oppdaget jeg at eksosspjeld står fast, en åpen og en lukket... Har ikke fått byttet pakning og reparert spjeldene siden bilen har vært på vinterlagring. Quote
[P-Man] Posted March 30, 2016 Posted March 30, 2016 Okey, hvordan oppdaget du at eksosspjeldet stod fast? Quote
Bodehode Posted March 30, 2016 Author Posted March 30, 2016 På eksosmanifoilen er det på min ett eksosspjeld under hver forgasser, jeg har to forgassere. Akslingen til disse kommer ut av manifoilen og har en fjær påmontert, denne fjæren påvirkes av temperatur og åpner/lukker spjeldet. Funksjonen til spjeldet er forvarming av insugsmanifoil og forgassere til at driftstemeratur er oppnådd. Når jeg prøver å vri spjeldet sitter det bom fast... Ser på et spor i akslingen at disse står i forskjellig posisjon. Quote
Recommended Posts