Johans Posted September 24, 2015 Posted September 24, 2015 Ja, det er det jeg lurer på. Jeg byttet ballaster på min forrige bil, W210 med original Xenon-lykter på nærlysene. Da jeg syns at nærlysene mine på min nye W211 er litt svake, lurer jeg på om det er mulig å bytte ballaster fra 35W til 55W. Mine lykter har idag originale Bi-Xenon på nærlysene.. Noen som skjønner hva jeg mener, og som kanskje har gjort dette før? Quote
Eirik Tømmerås Posted September 25, 2015 Posted September 25, 2015 Det er mye bedre å bytte lykter. Jeg gjorde det på min da den var gått 340.000 km og fikk en helt ny opplevelse av å kjøre i mørket. Jeg tror at de lyktene bare holder maks 300.000 km før de bør/må byttes. Synd at eu-kontrollen bare bryr seg om for høy lysstyrke og ikke om for lav....... Quote
Johans Posted September 25, 2015 Author Posted September 25, 2015 Noen som kan svare på det jeg spør om? Quote
tommern57 Posted September 26, 2015 Posted September 26, 2015 Så vidt jeg vet, finnes det ikke 55W eller større ballaster som har samme kabel og koplinger. Alle ettermarkedsballaster jeg har sett, har to separate silikonisolerte kabler ut på høyspentsia, mens originalvarer har en tykk kabel. Har mistanke om at den er en slags koax. Skal du begynne å mukle til noe sjøl, så husk at vi snakker om kanskje 25.000 Volt!! Quote
Johans Posted September 26, 2015 Author Posted September 26, 2015 Har IKKE tenkt å mekke/mukle til nokka sjøl-laga. Bare lure på om det er noen som har funnet en løsning på dette før.. Kjekt med et forum hvor man kan finne kunnskap fra andre, derfor spør jeg her.. Quote
Recommended Posts