Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en flott 1966 MB 250 SE (W108) (reg.nr. DC58040) med mekanisk bensin innsprøytning. Denne er fryktelig tungstartet. Må kinne opptil 30 sek før start. Når motor først har startet og sviver jevnt, og jeg stopper den igjen, starter den igjen med en gang. Tungstartet kun på kald motor, eller vært avslått en stund. Mistenker at dette kanskje har noe med bensintilførselen og gjøre. Mistenker videre at bensin renner tilbake over tid, enten via bensinpumpa eller via retur til tank, når motoren er avslått. Har latt tenningen stått på i flere minutter - bensinpumpa surrer og går - fortsatt tungstartet. Bensinpumpa funker bra. God flow når tenning på, og rørkopling inn til fordelingspumpa ved motoren er løs. Fins det en enveisventil/tilbakeslagsventil i bensinsystemet/fordelingspumpa, som ikke virker? Eller bør jeg kople inn en slik en mellom bensinpumpe og fordelingspumpe? Noen som kjenner til innsprøytningssystemet på denne motoren? Mvh Rune

20150808_141012.thumb.jpg.3d8a8ec7ff919f4cd84f6acf0bf68520.jpg

Posted

Fant feilen selv :D Fordelingspumpa har tydeligvis en elektrisk "choke" funksjon. Regner med det er en "bi-metall ting" som gir mer fuel når kald motor. Fulgte ledningen til endes, og fant en dårlig kontakt i selve sikringsboksen. Nå starter motoren "nesten" før nøkkelen er inne  :P

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...