Rulud Posted September 24, 2015 Posted September 24, 2015 Har en flott 1966 MB 250 SE (W108) (reg.nr. DC58040) med mekanisk bensin innsprøytning. Denne er fryktelig tungstartet. Må kinne opptil 30 sek før start. Når motor først har startet og sviver jevnt, og jeg stopper den igjen, starter den igjen med en gang. Tungstartet kun på kald motor, eller vært avslått en stund. Mistenker at dette kanskje har noe med bensintilførselen og gjøre. Mistenker videre at bensin renner tilbake over tid, enten via bensinpumpa eller via retur til tank, når motoren er avslått. Har latt tenningen stått på i flere minutter - bensinpumpa surrer og går - fortsatt tungstartet. Bensinpumpa funker bra. God flow når tenning på, og rørkopling inn til fordelingspumpa ved motoren er løs. Fins det en enveisventil/tilbakeslagsventil i bensinsystemet/fordelingspumpa, som ikke virker? Eller bør jeg kople inn en slik en mellom bensinpumpe og fordelingspumpe? Noen som kjenner til innsprøytningssystemet på denne motoren? Mvh Rune Quote
Rulud Posted September 25, 2015 Author Posted September 25, 2015 Fant feilen selv Fordelingspumpa har tydeligvis en elektrisk "choke" funksjon. Regner med det er en "bi-metall ting" som gir mer fuel når kald motor. Fulgte ledningen til endes, og fant en dårlig kontakt i selve sikringsboksen. Nå starter motoren "nesten" før nøkkelen er inne Quote
Eirik Tømmerås Posted September 25, 2015 Posted September 25, 2015 Fint at du fant ut av det. Grombil du har!!! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.