Tor Didriksen Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Hei der ute ! Er det noen som har kjøpt og innstallert justerbare stag i bakstilling på sin Mercedes (caster og camerstag)? Disse leveres til forskjellige Mercedeser og noen andre få biler. Jeg kjøpte mine fra MB ARTS i USA, men det kan være andre leverandører også. I dag var jeg på merkeverksted og fikk dem montert i min MB S320 CDI 2003, men dem fikk ikke til og juster slik at det ble innenfor verdiene. Og i tilleg så låg ikke camberverdiene inne på dere maskin, noe som gjør at vist det lar seg gjøre må dem bare gjette verdiene. Men jeg "tror" jo at det må være ei løsning på dette som dem ikke skjønner. Dem sa at vist dem justerte spissingen så forandret casteren seg slik at den ble feil og motsatt. Håper noen har en god forklaring som jeg kan formidle dem. Quote
erik e Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Var det ett MB "merkeverksted" ? Om ikke data ligger på deres PC er jo det verdens letteste sak og finne. Hvorfor ny stag ? Quote
Tor Didriksen Posted September 23, 2015 Author Posted September 23, 2015 Ja det var et MB "merkeverksted". Nei dem sa at den ikke lå inne der, men hvor kan dem finne den ? Fordi at den sliter dekkene på innersiden og "merkeverkstedet" sa at det ikke gikk og få den innefor verdiene uten å ha justering på caster og camber (noe som det ike er orginalt) Quote
bska Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 regner med at det er disse http://mbartsperformance.com/MBA-220-ARCA.html i flg web sidene skal disse redusere camber når bilen er senket (normalt blir det mer negativ camber når disse bilene senkes) normalt vil spissingen endre seg ved bytte til slike stag og ofte er det ikke tilstrekkelig med justeringsrom til å møte spec klarer du å få redusert negativ camber i området 0,5 til 1,0 grad ilag med redusert spissing få jevnere dekk slitasje Quote
Tor Didriksen Posted September 23, 2015 Author Posted September 23, 2015 Stemmer, det er disse. Kan jeg føre ditt svar videre til verkstedet ? Quote
bska Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 he he, ja-ja regn med at verkstedet legger all ansvar på deg når du dikterer hjulvinklene problemet ditt er godt kjent her på forumet, flere tråder med dette tema dessverre forholder merkeforhandlerne seg stort sett til 'boka' Quote
Tor Anton Posted September 24, 2015 Posted September 24, 2015 jeg satte inn stagg på evoen å der fikk jeg justert akkurat slik jeg ville (riktig ifølge 4hjulskontrollen). På w201, w124 og w210 har jeg justerbare foringer, det er helt topp så du burde komme i mål på din å med nok justeringsmuligheter. Quote
Tor Didriksen Posted September 24, 2015 Author Posted September 24, 2015 Takker ! Samme stag som jeg (verksted) har montert ? Quote
KjetilP Posted September 24, 2015 Posted September 24, 2015 jeg satte inn stagg på evoen å der fikk jeg justert akkurat slik jeg ville (riktig ifølge 4hjulskontrollen). På w201, w124 og w210 har jeg justerbare foringer, det er helt topp så du burde komme i mål på din å med nok justeringsmuligheter. Hvor har du fått tak justerbare foringer? Quote
Tor Didriksen Posted September 24, 2015 Author Posted September 24, 2015 Saken avblåst for min del, fikk telefon fra verksted at dem hadde fått det til etter at dem hadde klarnet hodene etter gårdagens strabaser. Takker ! Quote
Tor Anton Posted September 24, 2015 Posted September 24, 2015 Det er nok mulig flere steder. Jeg benytter meg av noen norskproduserte til 124, 201,210 å noen flere (disse har samme foring) Quote
Recommended Posts