Thobjerk Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Hei ! Er det spesielle prosedyrer knyttet til skifte av startbatteri, eller er det bare å koble fra og montere nytt ?? Takker for svar. Quote
carlsson w211 Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 vist du bruker for lang tid så kan det hende at du må programere vinduene, soltak osv. på nytt. enkelt å gjøre og du kan gjøre det selv uten noe ekstra utstyr. søk på youtube vist vindusheis soltak, ratt el stol osv ikke er helt med etter skifte av batteri. uten at jeg kan bekrefte det, så ble jeg fortalt at etter batteriet er koblet ifra så har du 15 min på å koble til batteriet før du må programere vinduene osv. på nytt. jeg brukte nå uansett ikke mere en 5 min før nytt batteri var koblet på, og alt fungerte smertefritt:) vist du vil være helt sikker så kobler du på laddern mens du skifter batteri. Quote
Thobjerk Posted September 21, 2015 Author Posted September 21, 2015 Denne luringen mener man vil miste en rekke data med frakobling av batteriet Quote
Eirik Tømmerås Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Det er nå ikke alt den karen sier som er sant. I forbindelse med motorbytte på min S211 stod den uten batterier i ca 2 mnd, da jeg koblet til strømmen igjen så måtte jeg som forventet kalibrere takluka og vinduene og det var alt. Quote
Thobjerk Posted October 6, 2015 Author Posted October 6, 2015 Byttet batteriet idag. Etter tilkobling av nytt batteri var det ingen feilkoder eller behov for kalibrering av vinduer mv. Quote
Recommended Posts