Guest Geir Birkeland Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Har et problem med min '94 C220D Automat. Når jeg kjører så stopper plutselig gasspådraget. Etter noen sekunder kommer det tilbake, og bilen går som normalt igjen. Har vært på diagnose med bilen, men fikk ingen konkrete feilmeldinger, men mekanikeren snakte om at det kunne være noe med dieseltilbakeførselen. Jeg byttet nylig dieselfilter, men dette var bare halvfullt av diesel, dette skal jo være fullt. Når jeg ser på de slangene som går til/fra dieselfilteret er det èn slange (gjennomsiktig) som det er luftbobler i. Er dette riktig? Tror det kan være den slangen som er tilbakeførselen... Er MEGET takknemmelig for alle som har en idè om hva feilen kan være! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB 123 Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Er ikke sikker på om du har manuell luftepumpe på dieselpumpa slik jeg har på min dieselpumpe (300TD 1985), eller om du har automatisk lufting på din maskin. Men luftet du systemet når du byttet filter med bruk av denne pumpa? Skal pumpe til det ikke kommer luft (pipelyd) og det ikke er mer luft i hverken filteret (skal være helt fullt av diesel) eller slangene. Lykke til uansett! Den manuelle pumpa er hvertfall kjempegrei (og helt nødvendig) å lufte systemet ut med dersom du har en slik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gøran83 Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Dieselfilteret skal være fullt. Så lenge dette ikke er fullt så får du problemer som du har. Kan være greit å sjekke rør frem til filter og fødepumpa. Se etter sprekker som kan slippe inn luft. Kan også være fødepumpa som ikke virker som den skal. Prøv å fylle opp filteret manuelt, og se hvordan det går da.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geir Birkeland Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Takk for svar! Jeg fyllte opp diselfilteret så det var helt fullt. Men er veldig usikker på dette med luftinga. Har for å være ærlig ikke peiling på om det er automatisk lufting på den. Noen som vet hvordan jeg kan sjekke det? Evt. hvordan pumper jeg ut lufta? Hvor ligger fødepumpa? Skal sjekke alle ledninger og slanger til denne! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geir Birkeland Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Kom på; at temperaturmåleren fungerer ikke. Den viser plutselig maks temperatur på motoren, så kan den gå helt ned, eller omtrent på normalen. Vet ikke om dette kan ha noe å bety for problemet mitt? Ellers hørte jeg noen som sa at det kunne være et problem med automatgiren, noen som har peiling på om denne kan lage slike problemer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Kom på; at temperaturmåleren fungerer ikke. Den viser plutselig maks temperatur på motoren, så kan den gå helt ned, eller omtrent på normalen. Vet ikke om dette kan ha noe å bety for problemet mitt? Ellers hørte jeg noen som sa at det kunne være et problem med automatgiren, noen som har peiling på om denne kan lage slike problemer? Er ikke denne motoren selvluftende? Min '92 er i hvertfall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts