Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skulle støvsuge nye bilen for første gang idag og oppdaget at gulvet var søkkvått på førersiden. Tok opp gulvmatte + teppe som var en stor tung svamp med vann. La merke til at hullet der alle kablene går inn i kanalen var uten kabelgjennomføring, skal det være slik? Kan det være grunnen til alt vannet, skiten og sanden som lå der..? Sjekket dreneringspluggen ved jekkfeste og tror ikke den var tett, men skitten kan ha falt ut da jeg somlet en del med å få den ut

image.thumb.jpg.e9f976089c4ec12c49374618cbd09246.jpg

Posted

Ikke unormalt at det er vått på førersiden da føtter drar med seg vann inn, spesielt vinterhalvåret. Jeg bruker å ta inn de tykke mattene inn og tørke de en gang i blandt. men se også etter rust i gulv

Posted

Det her var mye mer enn hva som kan ha kommet med føttene, var søkkvått.

Bilen er ikke vinterkjørt de siste 8 årene og stått lagret inne de siste 2 årene fram til juni.

Null rust, vannet må ha kommet i løpet av sommeren

Posted

Har opplevd det samme.

Det er ofte en av to ting. enten så kan det være rustet rundt jekkfestet i kanalen slik at det kommer vann inn der så ut gjennom der hvor du har lagt ut bilde av hvor kabelene kommer ut.

Eller så er det en gummi pakning som sitter i torpedoveggen som går direkte inn i kanalen.

GTcbP.jpg

Posted

Rusfritt det og.

Men har lokalisert problemet. Jeg har demontert en del interiør, helte vann over takluka og vannet rant fra taket innvendig. Er det en form for skjøt på taklukedreneringen?

Posted

Det kan se sånn ut! Nå er det i hvert fall fikset, og bilen står til tørking for 3. dag på rad og er nok helt 100 % tørr til i morgen. Heldigvis gått bra, det har ikke ført til noe rust på gulvet til tross for at gulvteppene på venstresiden inneholdt mange liter med vann. Dog var det kommet under asfaltmattene, så jeg valgte å rive de opp, tørke skikkelig og legge på nye. At jeg bare sjekket passasjersiden da jeg kikket på og kjøpte bilen et par dager i forveien er helt utrolig, kommer aldri igjen til å "overse" noe slikt igjen hvert fall.