Jump to content

124: IR-sentrallås/alarm (utstyrskode 885) - fjerne lyden når man låser/opp

Recommended Posts

Posted

Har nettopp kjøpt meg en 1995 modell S124 med dette IR-fjærstyrte sentrallås/alarm systemet.

Irriterer meg grønn over at bilen driver å lager lyd når jeg bare låser opp og igjen? Vekker jo naboene på natta. Er det mulig å få fjernet lyden slik at det kun blinker feks?

Har også problemer med alarmen, det er et annet kapittel. Må bare lære meg når den går så jeg kan skrive mer i detalj. Kan i hvert fall ikke kjøre inn på en ferje, stoppe bilen, bli sittende i bilen på overfarten for så starte bilen igjen uten at alarmen går. Bare et eksempel. Jeg må gå ut av bilen, låse og så låse opp og sette meg inn igjen og starte for at den ikke skal gå. Regner med at det ikke skal være slik.

Posted

Takk for svar! Det har du nok rett i, det sitter en liten rød knapp i bilen, men den fungerer ikke. Er vel det den er til. Allikevel er jeg ganske overbevist om at ting ikke er helt som det skal. Var nettopp ute i bilen og skulle montere mobilholder. Låste opp bilen, satt meg inn (uten nøkkel i tenninga) og begynte å fikle. Gikk etter hvert ut av bilen, og i det jeg åpnet døra gikk alarmen. Skal det virkelig være slik?