Guest cement Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Går det greit å kjøre 40 - 50 mil med lekk topp ? Det ryker fælt bak men beholder kjølevannet.... Bare lurer... må flytte kjærra..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cement Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Går det greit å kjøre 40 - 50 mil med lekk topp ? Det ryker fælt bak men beholder kjølevannet.... Bare lurer... må flytte kjærra..... Glemte å si at det handler om en gammel diesel uten turbo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Trenger du motoren siden eller skal bilen kastes? Skal den kastes hadde jeg tatt sjansen. Kjerringa kjørte rundt med defekt toppakning leeeeeenge. Hadde tenkt til å bytte hele motoren, men den gikk aldri i stykker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Pass på at den ikke kommer i olja da.... stopp å sjekk underveis.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cement Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Motoren skal ut. Trenger bare å kjøre kjærra over fjella. Biltransport er jaggu dyrt...Bare surt om den kneler underveis... Får være snill med den på siste reis da + å huske å tamed endel olje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Jeg kjørte va 5 mil med lekk topp, dampen sto ut bak og jeg måtte etterfylle vann ca 3 ganger, men alt gikk greit... motor trakk litt dårligere men... Så bare kjør på, men ta med følgebil i tilfelle du ikke kommer helt fram hehe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cement Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Ja det var jo det.... må nok ut på¨tur alene... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Ja det var jo det.... må nok ut på¨tur alene... Er det ikke bare å prøve, da? Hvor skal du fra/til? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cement Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Skal kjøre fra Kristiansund til Brønnøysund. Har kjøpt kanonbil med rævva motor,skal hjem til kanonmotor med rævva karrosseri.. Setter kanon motor i kanon karrosseri = kjempebil!! Håper bare at den syke motoren holder 50 - 60 mil før den dør.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Det kommer jo VELDIG ann på hvor mye som lekker.... Som FrodeS sier, det er jo bare å starte opp, men du... ikke press motoren... kjør så rolig og pent som overhode mulig med så lavt turtall som mulig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cement Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Har tenkt det samme: Ta tia til hjelp. Bedre å komme seint fram enn å ikke komme fram ! PT ser det ut som om den kun brenner olje, men dette kan jo fort forandre seg. Har en Vito som pakninga var sprukket på, og den kjørte 4 mnd. før den plutselig røykla hele nabolaget ! Men da var det også rett til dokter'n ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Har tenkt det samme: Ta tia til hjelp. Bedre å komme seint fram enn å ikke komme fram ! PT ser det ut som om den kun brenner olje, men dette kan jo fort forandre seg. Har en Vito som pakninga var sprukket på, og den kjørte 4 mnd. før den plutselig røykla hele nabolaget ! Men da var det også rett til dokter'n ! Det vil uansett være umulig for noen her å si om det vil holde eller ikke. Ta med deg noen kanner med¨überbillig olje og gjerne også litt vann. For sikkerhets skyld tar du med deg sovepose og litt proviant til deg selv også. Det er ikke et alternativ å kjøre kanonmotoren opp til kanonkarosseriet i stedet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cement Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Nei, det er umulig. Der motoren er er også garasjen og skiftenøkkelen... Jeg får prøve... Neida, det er jo ikke noe fasitsvar på dette, men om alle hadde sagt STOPP, så hadde nok jeg funnet en annen løsning. Kjøper nok 10 liter Europris-olje og fyller en dunk vann før jeg tar turen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts