Jump to content

Trekk-kraft


Recommended Posts

Posted

Nå har da S65AMG 1000Nm over et ganske bredt turtallsområde, vet ikke om GL, ML eller noen av de andre SUV`en vil bli levert med en slik motor, det er samme motor som Brabus tar ut 1340Nm av........så det er ikke nødvendig med diesel for å trekke et fly..... 8)

Posted

Her er en oppgira nordmann som fikk prøve CL65AMG......

 

Bakhjulene begynner å spinne omtrent når turtelleren har passert 1.500 omdreininger. Ved 1.000 omdreininger har du nemlig hele 570 newtonmeter til disposisjon. Ved 1.500 omdreininger har du 830 newtonmeter og fra 2.000 til 4.000 er 1.000 newtonmeter tilgjengelig. Maksimal effekt ligger mellom 4.800 og 5.100 omdreininger og den girer i praksis rundt 5.500 ved full gass.
Posted

Vel og merke er ikke dette en Mercedes, men synes nå den gjorde oppgaven sin bra likevel....

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158456

 

Lurer på hvordan en Mercedes i "samme klasse" ville gjort det, f.eks en GL med STOOR maskin?

 

Det er jo bare snakk om lav nok giring og nok vekt over drivhjulene, så kan du fint dra fly med din også.

 

Det er en del rart i artikkelen.

 

De fylte den med 4,3 tonn ballast, allikevel var vekten (på bakakselen) "bare" dobbelt av normalt. Kan det være totalvekt på 4,3 tonn?

 

Jeg vil også tro at tuaregen kan trekke langt over 750 kg. De 750 kg gjelder antakelig henger uten brems.

 

Noen som vet hvorfor 420CDI har mindre moment og effekt i GL enn i E ? (-8 hk / 30 nm)

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...