Jump to content

Er det mulig å få tak i denne foringen????,evt dele nr! hjelp

Recommended Posts

Posted

om jeg ikke husker alvorlig feil så får du den løs til sedan men ikke stv. du skriver du har w211 så da skal det være mulig å få tak i mener jeg. delenummer kan sikkert noen hjelpe med om du kommer med et chassinummer

Posted

Yepp,den er slitt så mye at staget står skeivt,må skifte 2 armer,som også står litt skeivt,pluss at den foringa æ skifta i bærebrua var også skeiv.sistnevte er nu rett å bein,men jeg kjenner at akslingen sliter/lager lyd på venstre sia når jeg svinger til høyre,er blitt litt bedre etter at den fikk ei ny foring,skal fikse flere foringer på mandag,så skal jeg omså bestille en ny nedre a-arm....

Bilen er tross alt gått over 420 000 km

Dette har jeg skifta

Alle foringer i forstilling,og styre kuler "alt oem"

Hjul lager foran "skf"

Støtdemper bak"bosch"

Opphengslager til mellomaksling ink hardyskiver "lemforder"

Overhalt gearkassa ink ny converter

Nye bremseskiver og klosser på alle 4 hjul,ink bremse bånd til fot bremsen

2 nye stag til opphenget bak,pluss ei foring til kontroll armen

Ny diff olje,motor olje,girkasse olje

Nytt olje filter og dieselfilter

Nye luft fjærer bak "bilstein"

Multireima

Diesel dysene

Nytt strammehjul til multireima, og 2 nye vendehjul

Ny vannpumpe

Pluss mere som æ ikke kommer på,så no har æ bare litt rot med bakstellet,og så virker ikke høyde justeringa på lyktene, hær slit æ,for æ kommer liksom ingen vei,finner ikke ut av det,men ser ut som det er en elektromotor som styrer høyden

Skal på eu kontroll i neste mnd, så æ begynner å få dårlig tid

Så alle tips motass med stor takk

Lars

Posted

ca 6000,- fordelt på 420.000km blir itte ille pr kjørte kilometer på de bærearma (selv om jeg regner med det er andres kjørte km og)-

Posted

foringa heter A2213520027

og er å få kjøpe løs, kjøpte lemforder, for ikke så lenge sia, trur jeg betalte rundt 300 kr i norge for den.

var iallefall så billig at jeg ikke orka å bestill den ifra utlandet.

ser lik ut, og er samme mål som til w210, men har et annet p/n en på w210, hva som er forskjell vet jeg faktisk ikke, prøvde å spøre på butikken men de viste heller ikke, og vi klarte ikke å se noe forskjell når vi sammenligna de.

går fint an å bruke den til w210, men der jeg kjøpte foringa så kosta den faktisk mere til w210 enn til w211.

Posted

foringa heter A2213520027

og er å få kjøpe løs, kjøpte lemforder, for ikke så lenge sia, trur jeg betalte rundt 300 kr i norge for den.

var iallefall så billig at jeg ikke orka å bestill den ifra utlandet.

ser lik ut, og er samme mål som til w210, men har et annet p/n en på w210, hva som er forskjell vet jeg faktisk ikke, prøvde å spøre på butikken men de viste heller ikke, og vi klarte ikke å se noe forskjell når vi sammenligna de.

går fint an å bruke den til w210, men der jeg kjøpte foringa så kosta den faktisk mere til w210 enn til w211.

Er ingen ting i epc på det delenr mot understellsnr som trådstarter har oppgitt.

I følge epc så passer A2213520027 på

w221

w204

w216

Posted

vel jeg henta p/n ifra en litt eldre versjon av epc, med det understells number.

under rear axel (35) og så under rear axel suspension (075) item 110

prøv å se der.

og når jeg ga dette p/n til de i butikken så fant de det også på deres tegninger.

men what ever.. vist en vil kjøpe hele armen til flere tusen, og med påfølgende arbeid, etterpå så er det også lov :P

Posted

Okei.

Item 110 er værtfall ikke i dagens versjon av epc. Men er sikkert ikke dumt å prøve den delen til ca 300kr hvis man ikke absolutt må ha bilen på veien raskest mulig og ikke har tiden til bomkjøp.

Posted

oki..

hakke sjekka med den siste utgaven av epc. så det tør jeg ikke svare på

men etter hva det sto på autoroyal sine sider hva den erstatet med p/n A2043520027

er ikke det det samme p/n som på w210 tru... litt usikker.

der var den litt dyrere en det jeg betalte.

hva muligens innkjøpsprisen jeg fikk delen for.

edit:

blei litt nyskjerrig, og måtte sjekke på siste epc versjonen.. fant den faktisk ikke der. men på epc som jeg har lagret på diagnose pc`n står den.

uansett der står den med p/n A2213520027

og etter hva autoroyal sine sider så er den erstattet med p/n A2043520027

eller en kan skifte bærebrua med det p/n som modzona kom med.

Posted

På stasjonsvogn MÅ man bytte hele armen. Er ikke mulig å bytte bare foringen. På sedan kan man bytte foringen.

Been there, done that!

Posted

Normalt er mercedes svært gode på bruke deler omhverandre på biler og når det er tilfelle er det i epc.

Når jeg ikke kan finne noe på det dele nr som blir oppgitt på bilen til trådstarter så tviler på at det er samme del.

Posted

På stasjonsvogn MÅ man bytte hele armen. Er ikke mulig å bytte bare foringen. På sedan kan man bytte foringen.

Been there, done that!

sist jeg sjekket så var det samme bærearm med samme p/n på sedan såmangt du har airmatic

Oki, tak for all hjelp,skal bestille ny arm,det var dumt at jeg ikke kunne skifte bare foringa

hvorfor ikke bare prøv å press ut foringa vist du først ska kjøpe ny arm. foringa har en diameter på 40mm og er 48 mm lang hulldiameter til bolt er 14,1 mm

Posted

Takk Carlsson. Tydelig at de har endret dette underveis. Vil tro delenummer på armen har forandret seg også? Prøvde å få ut foringen på vår 08 modell i fjor sommer, men ga opp. Har skiftet slike på 124 og 203 uten problemer.

Posted

Tipper at foringen på disse er varmekrympet på. Altså at selve armen er varmet opp før foringen er tredd på plass. Da blir det nesten umulig å få dem ut i etter tid. Å hvis man får dem ut så vil det nok bli så mye "play" i armen at den nye foringen ikke passer korrekt.

Kan også være at tilbake meldinger fra mb verksteder om at det går så mye tid og vanskeligheter med å bytte foringen at det ikke er noe poeng å selge den løs.

*kun spekulasjoner*

Posted

at den foringa siter noe sinsykt fast, skal jeg ikke nekte for...

når jeg skiftet den sist (jupp jeg har faktisk gjort det, derfor jeg var så sta å påstå at en kan få kjøpt denne løs) så viste hydraulik målern hele 12 ton.. så jaa den satt godt fast.

men vist en klare å få denne løs uten for mye bry så er det verd å bare skifte den, derfor jeg ba han bare prøve å ta den ut.

tidsmessig, så er det ikke tvil om jeg hadde brukt betydelig mindre tid på å skifte hele armen og justert inn fjæra etterpå kontra å plages med det lageret/foringa.

hadde bilen vært på verksted og de hadde plaget så mye som jeg gjorde der, så hadde det blitt dyrt, dyrere en å skifte hele armen, og siden en ofte kan få fast pris på slik type jobb så er jeg ikke i tvil om at et verksted vil foretrekke å skifte hele armen.

hvorfor de har fjernet denne foringa/lagret i epc, kan en bare spekulere i, siden det er samme p/n på armen, men vil tru at det muligens har med det kanskje ikke var lønnsomt å få den skiftet, kontra å skifte hele armen, eller at de har gått over til ei annen type lager/foring som de ikke ønsker å selge løs.

uansett om han velger å prøver å skifte foringa, eller hele armen så ønsker jeg han lykke til. den bilen hans må bli sykt tight å fin når han er ferdig med alt :)