Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har kjøpt en 190 2.0

Problemet er når den er kald, og skal startes så drar jeg om... Den kommer, men stopper med engang. jeg kan ikke gi noe gass, mens jeg drar om. prøver jeg i igjen, samme problemer. prøver jeg 3 gang så er den helt død, om jeg gir gass eller ikke.... så venter jeg ca 15-20 sekunder. så er det samme greiene. så jeg må tvinge den ved førtste start ved å gi en del gass hele tiden, eller så bare dør den... må bare kaste den i revers, og i drive, så går den... må da kjøre den i 5 min ca, før den er varm... da går den på tomgang uten problemer, og starter uten problemer..

tenkte at det kunne være tett bensinfilter, men det har vist motsatt effekt på en måte, at den dør på høyt turtall, og det gjør ikke min. kun på lavt, og når den er kald...

noen som vet hva dette kan være for noe??

Takk på forhånd! :)

Posted

Kaldstartventilen?

Takk, kan godt være :)

Vet du hvor denne sitter?

Prøvd og søke litt rundt, men fant ikke så mye selv. ser at noen anbefalte å skru ned co-skruen... kan det være dette også kanskje?

Posted

Fant ut hvor kaldstartventilen sitter, hjelper å søke på engelsk... ^^

Får prøve og bytte denne da.

Hvor får man tak i kaldstartsventil forresten?

Posted

Du må prøve og ohme den for det kan jo og være en sensor som kødder. Er sikkert andre som har mer vett på KE enn meg som leser dette etterhvert, Tor Anton f.eks :)

Har alltids hatt biler med KE-jetronic i 6 år, men, bank i bordet, aldri hatt trøbbel med det.

Posted

bare å lese i alle andre tråder her dette.

føler du den får for mye eller lite???

kaldstartventilen gir bare en dusj, den står ikke å dusjer i 5min til motoren blir varm.

Du må sjekke alle slanger+++++

tenningsdeler, ovp, lufttempmåler f.eks.