Guest erling flø skagen Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Hei. Jeg har en 88 mod. 300 Te som er kjørt 323000 km. Det er en lekkasje helt i bakkant av motor, ved toppakning. Ikke lett å se der bak, siden det er så trangt. Lekkasjen er rett under/ bak oljepeilepinnen til automat. Det er motorolje som lekker. Kan det være toppakning, og i så fall - må det gjøres en stor jobb? Ere takknemmelig for svar, Mvh Erling Flø Skagen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dan Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Ville tørket godt rent, jeg, og sett om det er virkelig der det kommer fra. Sjekket olje for vann og evt om det er olje i kjølevannet. Og om den bruker vann. Er litt arbeid å bytte toppakning, må jo ha med planing og pakninger. For kun det tror jeg du må regne med rundt 6 tusen på det billigste verksted. Kanskje noen har erfaring på det? Men er bilen bra så ville jeg overhalt toppen. Sett på kam og løftere. Du vil få en ny bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erling Flø Skagen Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Takk for svar. Har vært på erfarent MB-verksted, og fått konstatert lekkasje fra toppakning. Det er ku n olje som lekker ut, ikke vann i oljen. Har fått et greit tilbud om å skifte toppakning. Han som kan gjøre dette mener det er en altfor stor jobb å "ta hele toppen" Mener du at bilen/motoren blir så mye annerledes hvis jeg får skiftet ventilstyringer, løftere, tetningsringer o.l? Erling Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Dette kommer ann på om du skal beholde bilen eller ikke. Skal du ha den lenge til tar du selvsagt ingen halvveis toppjob, da får du fikset alt. Regner du med å selge den i løpet av et års tid så kan du la han gjøre en halvveis jobb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts