Guest Karl Kristian Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Heisan ! Er det noen som har erfaring med å sette inn ekstra seter i bagasjerommet på 220E for å "utvide"til 7 seter. Er det noen som vet hva det ca koster: Seter/belter nytt/brukt og hvor mye jobb det er å installere. Vil dette medføre omregistrering hos Biltilsynet ? Mvh Karl Kristian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Du kan lese litt om det her. Er visstnok noen nye regler som krangler litt. http://www.mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?t=6683 Om du får det igjennom er det kun nytt vognkort som du må betale for. Ikke rare greiene mener jeg å huske. Omregistreringsavgift trenger du ikke å tenke på. Det er kun aktuelt når det er eierskifte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Heisan ! Er det noen som har erfaring med å sette inn ekstra seter i bagasjerommet på 220E for å "utvide"til 7 seter. Er det noen som vet hva det ca koster: Seter/belter nytt/brukt og hvor mye jobb det er å installere. Vil dette medføre omregistrering hos Biltilsynet ? Jeg fikk tak i et sett i gammelt, svart skinn (tror jeg det var), som jeg solgte igjen for 5500,-. Fikk høre det var grisebillig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ole Pedersen Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Jeg har satt inn ekstraseter i min bil, var en grei ettermiddags jobb det. Var en del stress med panelene og få de riktig på plass igjen. Du må ned med takpanelene på sidene for å feste beltene. Men det er ikke noen grunn til at det ikke skal bli greit. Men så er det jo prosessen rundt godkjenning da...... Om det er noe du lurer på noe ang montering så send gjerne en mail så kanskje jeg kan hjelpe. Olè Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan-E. Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Er det stor forskjell på 210 og 124 når det gjelder ekstrasete? I vognkortet til min 124 står det: "Til privat befordring godkj. ekstrasete for 2 personer". Ikke noe problem med å sitte 2 voksne der (bedre enn i baksetet til 70 talls Toyota Celica, sikkert nyere og) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ole Pedersen Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Hei. Problemet er at det kom nye regler i mai i år som vanskeliggjør omregistrering, det er noe med at det ikke er nok med bare seter der, de må også passe til en voksen. De som har 7 seter fra før i vognkortet er HELDIGE. Olè Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts