Jump to content

Treff for 123 Eiere. Tyrigrava 8/9-2015 - 18:00


_s_y_v_e_r_s_e_n_

Recommended Posts

Det var treff på Tyrigrava i går  :D

 

Fant litt historikk angående Tyrigrava. Kanskje litt moro å lese for flere?

 

 

Tyrigrava Pub og Kro har siden 1950-tallet vært et kjent samlingspunkt for amcar- og MC-miljøer, både nasjonalt og internasjonalt. Tradisjonelt har amcar-miljøet treff hver første tirsdag i måneden, mens MC-miljøet treffes hver onsdag. AmCar Follo bruker stedet som møtested hver tirsdag året rundt.

 

Stedet ligger ved Gjersjøen (Oppegårds drikkevann), 20 km sør for Oslo langs Gamle Mossevei. I sommerhalvåret kan man hver onsdag se opptil hundrevis av motorsykler stå utenfor kroen.

 

Tyrigrava ble bygd i 1854, og brant ned i 1924. Den ble bygget opp igjen og gjenåpnet i 1932. Navnet «Tyrigrava» har navnet etter tjærebrenning, noe stedet var kjent for på 1700-tallet.

 

På midten av 1950 tallet begynte amcar- og MC-miljøet å vanke her. Siden har det bare blitt mer og mer. På en onsdagskveld på sommerstid kan det være flere hundre motorsykler her.

 

Så noen bilder fra i går. Håper flere legger ut etterhvert. Fikk ikke tatt så mange pga lite batteri på kamera, og siden jeg begynte å ta bilder i andre enden av der Mercedesene var parkert, så får dere nå leve med et par andre bilder også  :lol:

 

Bilder pr: 08.09.2015 17:35 ->

iD2Am.jpg

 

Var en tur inne. Noen som har noe å tilføye dette bildet? Det så ut som om det var et trykkeri i kjelleren her, men det har vel muligens huset noe annet også?

 

LQsvN.jpg

 

En av ca 50 us biler på parkeringsplassen

 

m9jGT.jpg

 

DTj1I.jpg

 

Og her kom jeg ikke lengre med mitt kamera dessverre. Men når enden er god  :lol:

 

Dette er endestussen til Hennings 300TDT

 

kj69i.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...