Pål B Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Kjenner dere til noen som utfører lakkering av nedre del på kanaler/fangere. Fikk pris på 5000,- hos Jæren Bil og Karosseri. Men om noen vet om et sted i Stavangerområdet som tar en sånn kurant jobb billigere/privat, hadde jeg satt pris på tips/erfaringer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Hadde nok ikke vært dumt om du nevnte hva slags bil du har. Er jo rimelig stor forskjell på f.eks. en 190E og en 280 SE i størrelse. Men 5.000,- for å lakke 2 støtfangere og nedre del rundt baut synes jeg ikke hørtes særlig dyrt ut uansett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pål B Posted November 23, 2006 Author Share Posted November 23, 2006 Det er en 99 mod E klasse stv. Er jo ikke hele fanger, kun den plastdelen nederst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Om det er alt arbeid inkl vask, nedsliping, demontering og montering synes jeg ikke det var dyrt i det hele tatt. Da kan du i tillegg være mye mer kritisk til resultatet enn om du hadde fått det gjort hos Svart, svartere svartest lakkering AS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Synes 5000,- var dyrt jeg for å male kanaler og 7 cm på hver fanger... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pål B Posted November 23, 2006 Author Share Posted November 23, 2006 Synes 5000,- var dyrt jeg for å male kanaler og 7 cm på hver fanger... Det var det jeg også følte. Mener de ikke demonterer, men lakkerer rett på. Når feks et helt tak slipes ned og lakkes for 7 lapper så trodde jeg kanskje det ville vært noe billigere. Men må kanskje krype til korset, for det er jo vanvittig som det pynter opp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 På lyse biler er det helt utrolig og mye det gjør med helheten på bilen. Det er mye jobb før man går til verks med lakksprøyta. Først så skal all silikon vekk. Sikkert hvert noen der med Armor All el.lign. i løpet av bilens levetid. Så skal alle sår pusses vekk, gjøres ikke det blir det garantert stygt. Til slutt er det en spesiell lakk som skal brukes på plast. Vet ikke om denne er noe dyrere enn vanlig. Når man da tenker på at timepriser på verksteder ligger på rundt tusenlappen pluss mva så synes jeg ikke det var veldig avskrekkende. Men det er sikkert mulig og få det billigere, men da blir det vel uten kvittering er jeg redd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pål B Posted January 17, 2007 Author Share Posted January 17, 2007 Kremt Noen som vet om noen som leverer uten kvittering? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts