Guest jan Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Har tatt ned automatkassa på bilen min å er klar til å bytte så for jeg får låne løftebukk.Er det noe jeg bør huske å sånt? Må jeg skru av converteren å sette den inn i gearkassa først når jeg skal montere i hop svineriet? Det var en som mente på det ,for da skadde jeg ikke simenringen å den axsling hylsa på converternen.?Vist ikke dette stemmer kan noen gi meg en slags guide? takker for råd å tips
bska Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 converteren bør helst stå på kassa når du monterer ja
Frode Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Det bester er å sette kassen på høykant, dvs la den hvile på balatakoblingen og lirke converteren på plass. Deretter finner du frem skyvelære og sjekker at den er langt nok inne før du begynner monteringen. Hvis du har en girkasse jekk så er det ypperlig, hvir ikke bygger du opp noen paller etc og setter kassen på og senker bilen ned over, det fungerer ypperlig. Om motoren din har lagt seg fremover nå uten kassen montert.? den gjorde det på min, men det er en 6`er, uansett er det en fordel å feks ta noe tau eller en 2"x4" og kile motoren slik at den står bøyd bakover,(vipper på motorfestene) da beveger ikke motoren seg og det er lettere å lirke kassen på plass...... bare et tips... Converteren skal alltid kunne rotere bare med fingrene selv når alt er på plass, gjør den ikke det så er noe galt, ikke prøv å dra den i sammen da ødelegger kassen....... jeg snakker av erfaring..... ](*,) Fordelen er at du ikke gjør samme tabben 2 ganger.....
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now