Jump to content

Jeg ble faktisk litt trist!

TEH

Recommended Posts

Tok igjen en skikkelig nyyyyydelig CLS når jeg var på jobb idag. Men når jeg så bakluka, trodde jeg ikke mine egne øyne. Prøvde å gni meg litt i øynene, men neida, det stod like hærlig CLS 320 CDI  :( . En slik bil skal da vel for f.... meg ikke ha en oljebrenner innabords. Hvor skal dette ende sier jeg bare. En ting er at det blir levert fra fabrikk, men å kjøpe en slik bil med kakkling er over min fatteevne.

• Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kan ikke kalle det kakling etter min mening når vi snakker om gromme seksere. Musikk i mine ører hvertfall. Firerne derimot er fæle..... (hadde en 220 cdi selv og er glad jeg ikke vekker nabolaget lengre om morgenene).

Musikk :shock: :shock: En dieselsekser avgir bare en halv gang mer kakling spør du meg. Var en E320CDI (taxi) utenfor på jobben en dag og jeg ble alt annet en imponert over lyden på den. Og jeg er glad jeg ikke har så nære naboer så jeg slipper å vekke dem om morgenen :wink:

Det er på tide at man får diesel motorer i alle modellene spør du meg. Moderne dieselmotorer er gromt.

Nei, nei, nei, nei...

:axe:  :angryfire: :cussing: :banghead: :angry5: :sad2:

Det er på tide at man får diesel motorer i alle modellene spør du meg. Moderne dieselmotorer er gromt.

Tro hvordan SLR hadde blitt med dieselmotor?

Utover det, så er jeg helt enig. CLS er jo en dritkul bil. Det bør jo ikke være så at man MÅ sløse med drivstoffet for å kjøre kul bil.

Jeg har faktisk bestilt meg en CLS 320 CDI AMG Olav. Nå ble jeg litt skuffa 8)

Den går jo som faen med den motoren. Prøvde en 350 også, men 320 motoren er en drøm å kjøre i forhold til 350. Skulle selvsagt ha hatt en 500 eller 55 eller 63 men det blir nok litt i overkant dyrt :D.  Gleder meg til å kjøre oljebrenner kupe.  8)( Hvit selvsagt  8)

Den går jo som faen med den motoren. Prøvde en 350 også, men 320 motoren er en drøm å kjøre i forhold til 350. Skulle selvsagt ha hatt en 500 eller 55 eller 63 men det blir nok litt i overkant dyrt :D.  Gleder meg til å kjøre oljebrenner kupe.  8)( Hvit selvsagt  8)

Du skulle nok ha gravd litt dypere, Ronnie :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=cH0if-KX35c

Håper du krysset av på 260 :wink:

Jeg liker ikke diesel, så enkelt er det. :)

Men lykke til med ny bil Ronnie. CLS har vært en favoritt siden jeg så den som konsept første gangen på Frankfurtmessa i 2003. Men jeg skjønner at du er litt enig med meg når du sier at du helst skulle hatt en 500 eller 63 AMG. 320 CDI er sikkert en grei motor, og sikkert bedre ytelse enn 350-motoren. Jeg har ikke prøvd noen av dem, men sammenlignet 270 cdi og 320 bensin på ML en gang. Må innrømme at 270'n tok seieren der. Men så er jo ML nærmest traktor da, og traktorer går jo på diesel. :)

Men både jeg og Trond Erik og sikkert flere med oss synes at en eksklusiv Mercedes skal være nærmest lydløs på tomgang, og brumme dypt ved pådrag. En bruksbil/arbeidsbil kan godt ha diesel, men en kosebil bør ha kosemotor synes nå jeg.

[move]Sier Olav som kanskje har kjørt mere dieselmerce enn de fleste andre her. :oops: #-o[/move]

He he... hvit CLS er kuuuuult!

6 liters V12 CDI motor, kan du tenke deg det?? Oh yeah...

Da begynner vi selvsagt å snakke.

Jeg har sittet i en litt større sak med V12 maskin fra Mercedes.. og den gikk på diesel.... Men det var nok litt annerledes lyd i den... (skulle bare mangle med 4" eksos "all-the-way" og fritt utløp!  8)  )... Merkelig nok, så var det ikke noen "standard" kakle-lyd... Hmmm....

Jeg har sittet i en litt større sak med V12 maskin fra Mercedes.. og den gikk på diesel.... Men det var nok litt annerledes lyd i den... (skulle bare mangle med 4" eksos "all-the-way" og fritt utløp!  8)  )... Merkelig nok, så var det ikke noen "standard" kakle-lyd... Hmmm....

Hva var dette Roger? Båt?

Kan ikke kalle det kakling etter min mening når vi snakker om gromme seksere. Musikk i mine ører hvertfall. Firerne derimot er fæle..... (hadde en 220 cdi selv og er glad jeg ikke vekker nabolaget lengre om morgenene).

Musikk :shock: :shock: En dieselsekser avgir bare en halv gang mer kakling spør du meg. Var en E320CDI (taxi) utenfor på jobben en dag og jeg ble alt annet en imponert over lyden på den. Og jeg er glad jeg ikke har så nære naboer så jeg slipper å vekke dem om morgenen :wink:

Nei, nei, nei, nei...

:axe:  :angryfire: :cussing: :banghead: :angry5: :sad2:

Kjører 320CDI,å synes ikke lyden i den er så værst.Hører selvfølgelig at det er diesel,men hører også godt at det er no grommere enn 220 og 270  8)! En kompis har Facelift S211 E320T CDI 4MATIC.Fin lyd i den nye V6 motoren.Går mye roligere en rekke-motorene som vi har.Inne i bilen hans,er det nesten ikke mulig å høre at det er diesel.

Jeg drømmer om 211 E400-420 CDI!! 8)  Det er "GROMT" det!!! Krefter i massevis og dreimoment som ett vogntog!! :P

Kan vel egentlig ikke klage på krefter og dreimoment nå heller,men hadde vært kult å hatt V8 diesel da!!

Kjører 320CDI,å synes ikke lyden i den er så værst.Hører selvfølgelig at det er diesel,men hører også godt at det er no grommere enn 220 og 270  8)! En kompis har Facelift S211 E320T CDI 4MATIC.Fin lyd i den nye V6 motoren.Går mye roligere en rekke-motorene som vi har.Inne i bilen hans,er det nesten ikke mulig å høre at det er diesel.

Jeg drømmer om 211 E400-420 CDI!! 8)  Det er "GROMT" det!!! Krefter i massevis og dreimoment som ett vogntog!! :P

Kan vel egentlig ikke klage på krefter og dreimoment nå heller,men hadde vært kult å hatt V8 diesel da!!

Joda, en annen lyd i 320 enn i 220. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det diesel. Og av diesel så låter det... ja, diesel. Hjelper ikke om det er 3, 4, 8 eller 12 sylindre. Diesel er det, åkke som.

Jeg valgte diesel nå pga at den bruker lite og har masse dreimoment som kommer godt med når jeg skal dra campingvogn. Hadde jeg ikke hatt det å tenke på, hadde jeg kjøpt en E240 istedenfor uten og blunke. Diesel er helt klart best på dreimoment og forbruk, men det var dette med lyden da.

Ser for meg en ferrari med en kakklende 320CDI motor. Grombil? ikke sant :lol: . Satt litt på spissen da :wink: .

Har du hørt en Ferrari med V12 på tomgang? Minner mye om litt store panteflasker inne i en tørketrommel med dårlig kontakt i elektromotoren.

Det har jeg faktisk hatt gleden av. Har vel neppe vært mer uenig noengang :lol:

Du skulle nok ha gravd litt dypere, Ronnie :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=cH0if-KX35c

Håper du krysset av på 260 :wink:

Syns jeg gravde langt nok jeg gitt : :D Med mange kryss i utstyrslista gikk prisen fort opp gitt :shock:

260 husker jeg ikke hva er. har kontrakta hjemme. Noen som vet?