thob Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Hei. Trenger hjelp fra dere eksperter:) I lengre tid har ASR vært ute av drift og lyset har vært på. Dette skyltes defekt ASR-regulator, som nå er byttet. Etter skiftet gikk ASR-lyset av, og antispinn og cruise fungerte igjen. Etter ca en uke har det nå sporadisk begynt å komme på igjen. når ASR-lyset kommer på begynner også ABS-lyset å lyse. hører samtidig en slags tikkelyd i abs-boksen foran i motorrommet (litt dieselknakkelyd om jeg skal prøve å forklare lyden) men er usikker på om den har vært der tidligere også. Det rare er at selv om ASR-lyset kommer på så fungerer fortsatt antispinn og cruise, og det virker heller ikke som det er noe feil med ABS. Er det noen som har noe ide om hva dette kan være? Alle tips mottas med stor takk!! Quote
Tor Anton Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 Ta en diagnosetest. Det kan jo noe feil, det samme som ødela pumpa sist. Quote
loui Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 jeg har en 92-500SL og kjøpe meg en blinke diagnosetester å den fungerer helt utmerked. den har løst mange problemer for meg og en venn som har en 94-300SL. jeg var nede hos stadler sist sommer og da fikk jeg opplyst at lading og bateri må være tipp top for å få en slik bil til å fungere. Quote
thob Posted September 1, 2015 Author Posted September 1, 2015 tror (håper ihvertfall) jeg har funnet feilen. når jeg monterte ny regulator måtte jeg skru ut staget til gassen noe for å få festet det til regulatoren. såg igår at staget i bakkant av motor da stod litt skeivt, og skrudde da dette ut tilsvarende slik at pinnen som står imellom den v-en bak motor (dårlig forklaring men men) står midt inni v-en og ikke inntil en av sidene. vet ikke, men nå er ihvertfall lysene forsvunnet, ihvertfall i dag. får håpe det varer!! hvis det er noen som har en forklaring på sammenhengen mellom disse tingene mottar jeg det med takk:) Quote
thob Posted September 3, 2015 Author Posted September 3, 2015 neida, feilen ikke funnet likevel. lysene kommer på med ujevne mellomrom. noen som har peiling på hva det kan være? alt funker så er litt rart egentlig... Quote
thob Posted September 3, 2015 Author Posted September 3, 2015 Takk for svar:) Thor Anton: så vidt jeg vet får man ikke avlest feilkode på asr-systemet på 91-mod sl, kun senere modeller med 38-pins systm, ikke 16- pins. loui: var selv nede hos stadler i vår, de tok bl.a komplett ke-service + mye annet. er riktig at bilen er kresen på god strøm. det jeg ikke skjønner er at problemet begynte ETTER at jeg skiftet til fungerende asr-regulator. har ikke gjort noe annet enn å skifte den+ justere litt på rørkoblingen som forbinder regulatoren med gassen. Quote
Recommended Posts