Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hengerfestet på min var ubrukt, men innsatt med fett. Da snakker jeg ikke om kula.

Jeg mener det skal være fett i mekanismen. Jeg har også en rød "plastpropp" som settes i huller når hengerfestet er av slik at det ikke kommer dritt inn.

Posted

Hengerfestet på min var ubrukt, men innsatt med fett. Da snakker jeg ikke om kula.

Jeg mener det skal være fett i mekanismen. Jeg har også en rød "plastpropp" som settes i huller når hengerfestet er av slik at det ikke kommer dritt inn.

Den mangler jeg i hvert fall. Den tror jeg at jeg skal anskaffe, høres ut som lur ting å ha.

Selve stanga som går oppi var det litt fett på så jeg trøkka det inn, skjønte ikke med engang at jeg måtte trekke hjulet ut for å få "kulene" helt inn så knota litt...

Men nå er det låst og på plass.

Posted

Det gjør helt sikkert ikke noe å ha litt fett i før du setter inn kroken. Da vi kjøpte Range Roveren vår, så hadde kroken stått på i 2-3 år uten å blitt tatt av. Den hadde rett og slett satt seg så inn i h...... at det var HELT umulig å få av. Til og med verkstedet gav opp.

Heldigvis får'n nesten si, for da jeg ble påkjørt bakfra så var det hengerfestet som tok av det meste. På taksten ble  det bl.a. satt opp komplett nytt hengerfeste. Har ikke peiling på hvordan gutta fikk av det gamle, men... :lol:

Posted

Kan være lurt med fett ja som de sier og kansje noe som dekker over hullet når det ikke er i bruk :D

Jeg har et værre problem, kjøpte mercedes netopp der krok er montert men nøkkel til låset borte. Hva gjør man da? Går det ann å få tak i ny eller må man bare bryte opp låsen vis man skal ha det av?

Posted

...Jeg har et værre problem, kjøpte mercedes netopp der krok er montert men nøkkel til låset borte. Hva gjør man da? Går det ann å få tak i ny eller må man bare bryte opp låsen vis man skal ha det av?

Om det er et original-montert hengerfeste, så kan man vel kanskje få tak i ny nøkkel hos Bertel O Steen?? Jeg fikk i hvert fall tak i nye nøkler til originale takbøyler som sto på en bil jeg kjøpte.

Om det f.eks. er Thule hengerfeste eller lignende, så kan man nok kontakte de som selger disse hengerfestene å høre om de kan skaffe nye nøkler.

Jeg ville nok ikke gjort noe fysisk med låsene før jeg hadde forhørt meg litt rundt om det lot seg gjøre å få tak i nye nøkler.

Eventuelt ville jeg tatt kontakt med forrige eier om han kanskje kunne ha nøklene liggende i en skuff i garasjen...

Posted

Monterte avtagbart på S211n når jeg kjøpte den, da fulgte det med en slik rød plast-tropp som man dytter opp når det ikke er på.

Samt det var satt inn med fett :)