Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Jeg har en -83 300GD Gelenderwagen som jeg ikke får låst bremsene bak på. Det er skiftet sylindre, belegg og tromler. Bunnsylindret er justert ut, og alt er luftet skikkelig. Lastestaven under på akslingen er på. Trykket vil bare ikke komme skikkelig.

Tips tas imot med takk for nå vet jeg ikke hvor jeg skal lete etter feil mer.

Posted

Hei, fjærer arm på 'alb' ventilen lett? Er ikke det et gummikne der? Ikke satt seg fast med rust og skitt der?

Hvis du tar av arm på 'alb' ventilen (automatisk last beregning) og så kjører du den med denne satt i 'full last' stilling og ser om det blir forskjell. Så kan du låse den av stilling for ingen last i bilen og se om det blir merkbar forandring.

Kan jo hende du har testa dette også..

Posted

Den armen fjærer lett. Når denne er i "full last" innstilling, vil det si at 'foten' presser stempelet helt inn, eller at stempelet står helt ute? Jeg hadde ikke armen på de første gangene da det fortsatt ikke var nok bremsetrykk. Går det an å pelle den saken der fra hverandre å rense det?

Nu er det jo litt skummelt å låse bakhjulene, spesielt om vinteren, men problemet er at den skal gjennom eu kontroll.. Jeg er fornøyd som den er, men det hjelper visst ikke til kontrollen😛

Posted

Var borti veldig dårlige bakbremser på en Sprinter. Der var lasteventilen rusta bom fast. Satte inn en helt ny, og bilen fikk plutselig bra bremser. Mener å huske vi snakker snaue to lapper for en ny.