Guest 2609 Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 hallaizn.. jeg har et problem med en 190e jeg har stående... det er en 89mod 2.0.. når jeg kjører på jevnt turtall så dør bilen helt, men hver gang jeg trør bånn gass så kommer den igjenn.. så den går kunn på full gass + noen sekunder på vanlig turtall etter full gass.. det hender innimellom at den blir litt bedre.. når bilen er kald så funker den helt greit. når den kommer opp på arbeidstemperatur, begynner den å fjuske igjenn.. er det noen som har vert borti noe lignende her? håper på svar snarest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2609 Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 Ha nå vert på verkstedet til en kompis å undersøkt litt. vi målte trykket på bensinpumpen og det var helt fint. det var ikke noe falskluft. rotor og fordelerlokket var fint. den gikk på alle fire cyllindrene. det vi kom fram til var at det kunne vere bensintrykksregulatoren eller noe slikt?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kongsvingerm@nn Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 Sjekk luftmengdemåleren din, den kan gi slike problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Det kan være så enkelt som: - Dårlig spenning (sjekk batteri og lading) - Problemer med tenning (sjekk plugger, kabler og coil - Tomgangsregulator (kan enkelt renses, søk her, det har blitt beskrevet mange ganger før) - Potmeter til luftmengdemåleren, en litt kjipere sak, men den har blitt skrevet litt om før her den også. Søk! osv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2609 Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 har bestilt ny bensintrykksregulator nå.. vi undersøkte det meste av det elektriske og fant ingenting gat med det.. Hvordan får jeg testet luftmengdemåleren? jeg er ganske sikker på at det er luftmengdemåleren, men kan jo seff vere en annen filleting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Har du målt rett motstand over sensorene, tomgangsregulator, potensiometer på innsprøytninga...?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Det er en haug med ting du kan sjekke, og alt har vært skrevet om før om igjen og om igjen... Det enkleste kan for eksempel å sjekke duty cycle på bilen din for å fastslå om du har noen feilkoder. Søk på "duty cycle"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.