Olav Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Men nå blir det forhåpentligvis ikke så mye å bry seg om lengre. http://e24.no/naeringsliv/article1540155.ece#VG =D> =D> =D> =D> =D> Quote
Alexander Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Jeg lagde denne posten som en ny tråd, da det er en for god nyhet til at den skal ligge i galleriet til Roger. Quote
Geggi Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Ja, det var jammen på tide. Men tror det ikke før jeg får se det.... Quote
Alexander Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Ikke jeg heller!! Men fy pokker så fint det hadde vært. Quote
FrodeS Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Men nå blir det forhåpentligvis ikke så mye å bry seg om lengre. http://e24.no/naeringsliv/article1540155.ece#VG =D> =D> =D> =D> =D> Vil tro dette betyr at det skal bli slutt på de grisedyre omregistreringene av nye og tunge biler, mens det vil bli høyere minstesatser. Staten skal nok ha inn samme mengde penger eller mer. Quote
Alexander Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Staten skal nok ha inn samme mengde penger eller mer. Dessverre tror jeg du har rett i det. Det skal bli spennende å se forslaget som kommer ut til høring i hvertfall! Kanskje de skal ta og få gjort noe med bl.a. dokumentavgiften i samme slengen... Quote
Guest Geggigutt Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Ja, tanken streifa meg også. Surt å måtte betale 61000,- for å få skjøte på tomta jeg nettopp kjøpte Heia Norge! Quote
Olav Posted November 21, 2006 Author Posted November 21, 2006 Jeg trodde faktisk at reduksjon/bortfall av dokumentavgiften ville komme foran en reduksjon av omregistreringsavgiften. Bilistene har jo tradisjonelt vært den største melkekua for staten. Men fru Halvorsen har uttalt at hun ville gjøre noe med de urimelige satsene på offentlige tjenester, og prise dem etter faktiske kostnader. Pass var også nevnt i den forbindelse. Blir det tilfelle vil det slå positivt ut for både bil- og eiendomskjøpere. [move]Men jeg synes du har kjøpt deg dyr tomt Geggigutt [/move] Quote
TEH Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Men åssen i hel... klarer man å gjennomføre moms på fortjeneste ved salg av bruktbiler. Da vil ihvertfall kjøperen få svart på hvitt hvor mye fortjenesten selgeren har og vil kunne prute deretter. Blir ikke lett å være bruktbilforhandler da. Quote
FrodeS Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Men åssen i hel... klarer man å gjennomføre moms på fortjeneste ved salg av bruktbiler. Da vil ihvertfall kjøperen få svart på hvitt hvor mye fortjenesten selgeren har og vil kunne prute deretter. Blir ikke lett å være bruktbilforhandler da. Kanskje vi vanlige dødlige kan få igjen tilsvarende når vi selger bilen vår med tap? Quote
TEH Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Ånei, det har de nok gardert seg mot. Dette gjelder kun salg mellom private. Quote
Alexander Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Men privatpersoner som selger bilen sin vil ikke få momskrav på eventuell fortjeneste. Dermed kan det bli vesentlig billigere for bileiere å skifte bil. Quote
Recommended Posts