augu Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Som topic sier. Er ganske grønn på 211. Har en 04 e320cdi stv. Ønsker å skaffe amg fangere til denne. Kan det brukes tidlig og seint fra 211? Hva passer eventuelt hva annet må byttes? Quote
Sven Håkon Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Så lenge du holder deg til pre-facelift passer alt om hverandre. Du kan montere facelift-deler også, men da må du bytte grill og modifisere holderne til parktronic-sensorene (dersom du har dette). Sideskjørt er like uansett årsmodell. E55 / pre-facelift AMG: E63 AMG-fanger: AMG Styling Package (kode 772): Quote
augu Posted August 26, 2015 Author Posted August 26, 2015 Takk for tipsene. Er det mye som må moddes for parksensorene visst jeg skal montere e63 fangere? Å facelift grill passer rett i pansret? 😊 Quote
Sven Håkon Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Facelift-grill passer rett på panseret. Sensorene må festes med andre holdere - visstnok skal holdere fra SLK kunne brukes. Quote
augu Posted August 29, 2015 Author Posted August 29, 2015 Okei. Takk for svar.😊 er facelift grill og e63 amg grill lik? 😊 Quote
Sven Håkon Posted August 29, 2015 Posted August 29, 2015 Jepp, men det er forskjell på elegance og avantgarde (og muligens også Classic, selv om jeg tror disse har lik som på Elegance), samt forskjell med/uten distronic. Quote
augu Posted August 29, 2015 Author Posted August 29, 2015 Okei. tro hvor man kan skaffe rimelige e 63 fangere? Quote
augu Posted September 9, 2015 Author Posted September 9, 2015 Har nå kjøpt støtfanger foran å kanalskjørt til e63. Men virker umulig å finne e63 bakfanger til stv? Quote
augu Posted September 20, 2015 Author Posted September 20, 2015 Sven håkon. Er det mye forskjeller på bakfanger pre facelift e55 / facelift e63? Har støtfangern foran e63 og kanal skjørt e63 til lakkering nå. Men finner ikke e63 bakfanger. Quote
Sven Håkon Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Nei, visuelt sett ser de omtrent like ut - siden du allerede har en pre-facelift bil er det nok uansett det enkleste for deg. Quote
augu Posted September 23, 2015 Author Posted September 23, 2015 Okei. Da skal jeg se om jeg finner enten e55 eller e63 bakfanger. Men vet du om det å montere amg bakfanger ødelegger for bruk av det orginale hengerfestet? Quote
Sven Håkon Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Mulig du må skjære ut bittelitt midt under, men jeg har også sett det passe uten modifiseringer. Quote
augu Posted October 28, 2015 Author Posted October 28, 2015 Har nå fått på e63 fangere og kanalskjørt på min 04 320 cdi. Kjempe fornøyd med resultet. Vet du sven håkon hvordan det er å montere facelift speil? Like innfestninger, plugger? Programmering? 😊 Quote
Sven Håkon Posted October 29, 2015 Posted October 29, 2015 Har nå fått på e63 fangere og kanalskjørt på min 04 320 cdi. Kjempe fornøyd med resultet. Vet du sven håkon hvordan det er å montere facelift speil? Like innfestninger, plugger? Programmering? 😊 Kult - få ut noen bilder da! Er det originale deler du har montert? På en 04 må du modifisere både speil og dører - på 06 er det plug-n-play.. Er du heldig har bilen din nyere dører, men antakelig må du modifisere. Jeg skal gjøre samme jobb selv snart, vet mer etter det. Quote
augu Posted October 30, 2015 Author Posted October 30, 2015 Skal få fikset bilder snart. Frontfanger og kanalskjørt er fra autoroyal, ikke org. Bakganger er org fra mercedes.Da får jeg avvente litt med speila til du har gjort det😊 Quote
augu Posted October 30, 2015 Author Posted October 30, 2015 Har bare ett bilde av fronten. Venter på skiltfestet, derfor står skilte litt på halv 8. Fanger bytte fremme tok 5timer, da jeg skulle bytte oljerørene fra gir til radiator. Alt var fast rustet, og radiator måtte ut for å få løs koblinger og slikt. Men nå er heldigvis alt på stell. Quote
augu Posted October 31, 2015 Author Posted October 31, 2015 Har lest på nettet anngående facelift speil. Ser ut som at de passer rett på når man borer nye hul. Men vil det elektriske være plug and play tru? Har ikke facelift speilene lys under? Quote
Sven Håkon Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 På 06-modellene er dørene forberedt for facelift-speil, og på de eldre modellene kan dørene modifiseres til å passe. Så lenge du monterer speil med samme utstyr som de originale går det helt fint i forhold til elektronikken. Lys under speilene ble fjernet fra 05-modellene. Quote
Gujoni Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Ettersom grillen fra facelift passer på panser fra prefacelift. Kan jeg da bruke faceliftpanser på en prefacelift 211? Har vurdert å skifte panser siden jeg har etseskader i lakken og klarer ikke å få dem bort med polering😫 Quote
augu Posted November 1, 2015 Author Posted November 1, 2015 Sven. Har funne speil nå. Men mine speil har 9ledninger i denn svarte pluggen å 2 ledninger i den hvite. Kan de 2 i den hvite være til lyset? Speilene jeg har funnet, har en svart plugg med 9 ledninger. Har lyst å bestille de. Har også bestilt facelift bremselys til bagasjeluken. Så jeg får den brede typen. Quote
Sven Håkon Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Sven. Har funne speil nå. Men mine speil har 9ledninger i denn svarte pluggen å 2 ledninger i den hvite. Kan de 2 i den hvite være til lyset? Speilene jeg har funnet, har en svart plugg med 9 ledninger. Har lyst å bestille de. Ledningene i den hvite pluggen er nok til lysene under speilene dine, ja. Quote
augu Posted November 1, 2015 Author Posted November 1, 2015 Okei. Skal prøve å ta ut den hvite pluggen av dør modulen. Mister jeg kun lysa, å ikke får noe feilmelding. Så bestiller jeg de facelift speilene i morgen Quote
augu Posted November 3, 2015 Author Posted November 3, 2015 Tok ut den hvite pluggen. Var bare til lysene. Så i morra får jeg nye facelift speil. Blir lakkert i lamme noe annet på lørdag. Quote
augu Posted November 12, 2015 Author Posted November 12, 2015 Facelift speilene ble montert på søndag. Quote
Recommended Posts