Ivar Bredesen Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Jeg har en CLS 350 CDI 4-Matic SB og jeg måtte nylig innom et dekkverksted pga. punktering. De målte mønsterdybden og fant at foran er det ca. 3,5mm igjen og bak 5 mm. Det er vel normalt at bilder med firehjulstrekk sliter mer foran. Men man sa at dekkene foran holder greit ut sesongen og de bak neste sesong også. Men er det ikke slik at man med firehjulstrekk bør skifte alle samtidig? Slik har det i alle fall vært på noen biler tidligere. Quote
Thomas Madsen Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Jeg har en CLS 350 CDI 4-Matic SB og jeg måtte nylig innom et dekkverksted pga. punktering. De målte mønsterdybden og fant at foran er det ca. 3,5mm igjen og bak 5 mm. Det er vel normalt at bilder med firehjulstrekk sliter mer foran. Men man sa at dekkene foran holder greit ut sesongen og de bak neste sesong også. Men er det ikke slik at man med firehjulstrekk bør skifte alle samtidig? Slik har det i alle fall vært på noen biler tidligere. Så lenge rullelengde ikke endres vesentlig skal det ikke ha noe å si. Men pass i hvert fall på å få samme dekk osv. Hvis du bytter merke, type osv så bør du nok bytte på alle. Men med tanke på at det er såpass lite som kanskje 1 sesong som skiller så ville vel jeg bytta foran og bak uansett Quote
Recommended Posts