bgbarstad Posted August 20, 2015 Posted August 20, 2015 Hei Soltaket mitt dummer seg litt. Ikke det at jeg bruker det så ofte, men det har fungert helt fint tidligere. Her en dag jeg skulle åpne det, så åpner det 2-3 cm av gangen. Som det skal være, så skal det holde å trykke en gang på knappen, så åpner det seg helt og det samme når man skal stenge det. Men nå er det altså 2-3 cm hver vei, for hvert trykk.... Noen ideer? Mvh Bjørn Quote
carlsson w211 Posted August 20, 2015 Posted August 20, 2015 høres ut som det trenges en kalibrering. søk på youtube så finner du ut hvordan det skal gjøres. vist det brukes lite så må du muligens smør det opp også. Quote
bgbarstad Posted August 21, 2015 Author Posted August 21, 2015 Jo takk Fant at å åpne takluken helt og holde knappen i 5 sekunder og det samme ved lukket luke, men ser ikke ut som det gjør susen. Mvh Bjørn Quote
Stian Posted August 21, 2015 Posted August 21, 2015 Jeg gjorde dette på min bil for et år siden eller noe sånt. Mener på at det sto greit beskrevet i instruksjonsboken. 5 sekunderholdingen er for nyere biler sikkert. Quote
Dani mb Posted August 21, 2015 Posted August 21, 2015 Tror det var det samme siden 1999 S klasse, fra 2000 på E klasse og opp over... Kanskje denne hjelper litt? Quote
Stian Posted August 22, 2015 Posted August 22, 2015 I boken min står det(på tysk riktignok, så det er spontanoversatt av meg) Ta ut sikringen til schibe hebe dach. Denne er under dekselet som kommer frem når du åpner førerdøren. Sett sikringen inn igjen. Sett nøkkelen i posisjon to. Kjør soltaket helt bak. Hold bryteren noen sekunder til. Sjekk nå at soltaket virker. C219 2006 modell. Dette har jeg gjort på min bil og funket fint Quote
Recommended Posts