Jump to content

Recommended Posts

• 1 month later...
Posted

Akkurat skiftet bak på vår 08 E220CDI. For å få av lageret må senterbolt på drivaksel av, samt 4 skruer som holder lageret.

Disse 4 skruene sitter fra baksiden, så her kreves 1/4" langpipe med Torx E12. Kommer ikke til med 1/2" verktøy uten å skru løs hele kladden. Var forøvrig det jeg endte opp med å gjøre, da jeg ikke hadde riktig type verktøy for jobben.

Posted

I følge ASRA/WIS skal lager kunne byttes uten å demontere noe mer ja. Fikk lurt inn en 10mm 1/4" langpipe på alle, men den satt ikke godt nok til å klare å løsne boltene. Så derfor tror jeg en torx hylse i 1/4" kanskje kan gå.

Dere som jobber på MB-verksted? Hva gjør dere?

Posted

1/4" verktøy må da bli for spinkelt til de boltene? Må da i så fall bli Hazet-verktøy....

Går det ikke med 3/8" verktøy?

Vet ikke. Hadde ikke 3/8" tilgjengelig. Sannsynligvis bør det gå, om enn noe trangt.

Posted

Akkurat skiftet bak på vår 08 E220CDI. For å få av lageret må senterbolt på drivaksel av, samt 4 skruer som holder lageret.

Disse 4 skruene sitter fra baksiden, så her kreves 1/4" langpipe med Torx E12. Kommer ikke til med 1/2" verktøy uten å skru løs hele kladden. Var forøvrig det jeg endte opp med å gjøre, da jeg ikke hadde riktig type verktøy for jobben.

Holder på med det samme og har skrudd løs hele "kladden", men hvordan får jeg løs brekkwiren? Må den løs under bilen først?
Posted

Jeg lot kladden henge i parkbremsvaier.

På 211 kommer selve navet av kladden etter litt lett massering.

Før du monterer, så må det rengjøres i sporet der nav/lager skal settes i kladden. Er et spor til drenering der som garantert er fullt av skitt.