skinner Posted August 19, 2015 Posted August 19, 2015 Hei. Er dette like komplisert som det er/var på W124 bilene eller er det tut og kjør med presse og nye lager? Takker og bukker. Quote
Eirik Tømmerås Posted August 20, 2015 Posted August 20, 2015 Nei ikke like komplisert som 124, du løsner bare navmutteren og så sitter lageret i en holder festet med 4 bolter. Kjøper du originalt lager så mener jeg den holderen følger med, så du trenger ikke en gang presse. Quote
Guest 1042 Posted October 4, 2015 Posted October 4, 2015 Akkurat skiftet bak på vår 08 E220CDI. For å få av lageret må senterbolt på drivaksel av, samt 4 skruer som holder lageret. Disse 4 skruene sitter fra baksiden, så her kreves 1/4" langpipe med Torx E12. Kommer ikke til med 1/2" verktøy uten å skru løs hele kladden. Var forøvrig det jeg endte opp med å gjøre, da jeg ikke hadde riktig type verktøy for jobben. Quote
skinner Posted October 4, 2015 Author Posted October 4, 2015 Hei. Så det går med 1/4"? Ga egentlig opp, mener å huske at det er den øverst til venstre bolten som var a pain in the ass? Quote
Guest 1042 Posted October 4, 2015 Posted October 4, 2015 I følge ASRA/WIS skal lager kunne byttes uten å demontere noe mer ja. Fikk lurt inn en 10mm 1/4" langpipe på alle, men den satt ikke godt nok til å klare å løsne boltene. Så derfor tror jeg en torx hylse i 1/4" kanskje kan gå. Dere som jobber på MB-verksted? Hva gjør dere? Quote
Eirik Tømmerås Posted October 5, 2015 Posted October 5, 2015 1/4" verktøy må da bli for spinkelt til de boltene? Må da i så fall bli Hazet-verktøy.... Går det ikke med 3/8" verktøy? Quote
Guest 1042 Posted October 5, 2015 Posted October 5, 2015 1/4" verktøy må da bli for spinkelt til de boltene? Må da i så fall bli Hazet-verktøy.... Går det ikke med 3/8" verktøy? Vet ikke. Hadde ikke 3/8" tilgjengelig. Sannsynligvis bør det gå, om enn noe trangt. Quote
Eirik Tømmerås Posted October 5, 2015 Posted October 5, 2015 Akkurat skiftet bak på vår 08 E220CDI. For å få av lageret må senterbolt på drivaksel av, samt 4 skruer som holder lageret. Disse 4 skruene sitter fra baksiden, så her kreves 1/4" langpipe med Torx E12. Kommer ikke til med 1/2" verktøy uten å skru løs hele kladden. Var forøvrig det jeg endte opp med å gjøre, da jeg ikke hadde riktig type verktøy for jobben. Holder på med det samme og har skrudd løs hele "kladden", men hvordan får jeg løs brekkwiren? Må den løs under bilen først? Quote
Guest 1042 Posted October 5, 2015 Posted October 5, 2015 Jeg lot kladden henge i parkbremsvaier. På 211 kommer selve navet av kladden etter litt lett massering. Før du monterer, så må det rengjøres i sporet der nav/lager skal settes i kladden. Er et spor til drenering der som garantert er fullt av skitt. Quote
Recommended Posts