Nygaard96 Posted August 14, 2015 Posted August 14, 2015 Hei, har ett lite problem med sentrallåsen, så lurer på om noen har peiling? Det som er greia er at, sentrallåsen ikke virker, om jeg ikke har tenningen på. Om jeg låser opp døren, uten at tenningen er slått på, så er det ingenting som virker, da låser den bare opp den døren, jeg låser opp manuelt. Men om jeg skruer på tenningen, og låser opp samme dør, så låser den opp alt. (For meg virker det som om noe ikke får strøm, om ikke tenningen er på?) Kan det være ett reelee eller noe sånt?` Det er en Mercedes Benz E-klasse (W124) 250 Diesel 1995mod Takk på forhånd! Quote
500AMM Posted December 8, 2015 Posted December 8, 2015 Det er en styreenhet for sentrallåsen og jeg mener den er plassert under baksetet. Disse reléboksene er veldig holdbare, så det kan bare være litt kontaktproblemer. Dra alle pluggene ut og inn noen ganger, så du får friska opp kontaktpunktene og se om det hjelper. Det er også lurt å ha på litt kontaktspray av noe slag for å redusere oksideringen, CRC 2-26 funker greit. Har lagt ved en link & bilde som viser en slik boks, men jeg vet ikke om den passer til din bil. http://www.ebay.com/itm/124-300E-E320-260E-300TE-300CE-Comfort-Lock-Relay-Control-Module-/160927342202 -a- Quote
Nygaard96 Posted December 8, 2015 Author Posted December 8, 2015 Har prøvd å tatt ut og inne kablene på denne enheten flere gangen, det bli ingenting forskjell. Men jeg prøvde å måle på den som gir pumpa strøm (virker det som). Noen som vet om det kun skal være 12V, når tenningen er på, fordi det er det som er på bilen min. Når tenningen er av, er det 0V der. Tenkte kanskje at det skal være 12V, hele tiden? Fordi pumpen trenger vell strøm, når den skal åpne alle dørene? Kan det være derfor den ikke vil åpne noen andre dører, når ikke tenningen er på? Quote
Nygaard96 Posted December 8, 2015 Author Posted December 8, 2015 Slik ser forresten styreenheten på bilen min ut. Quote
Arnfinn Posted December 9, 2015 Posted December 9, 2015 Pumpa skal alltid ha strøm ja, så hvis den har null så virker den ikke. Men sentrallås hadde vell de første modellene uten komfort rele også. Antar derfor at den ikke får strøm fra det? Quote
Nygaard96 Posted December 9, 2015 Author Posted December 9, 2015 Det er en 1994 modell, så denne har vell komfort relle? Quote
500AMM Posted December 10, 2015 Posted December 10, 2015 Det er en 1994 modell, så denne har vell komfort relle? Ja, det er den du holder i innlegg #6 Quote
Recommended Posts